استاندار آذربایجان شرقی گفت: شوراها باید در توسعه استان اثرگذار باشند و راه توسعه استان سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر نقش مهم شوراها در توسعه استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش  استاندار آذربایجان شرقی،در نخستین نشست اعضای شورای اسلامی استان افزود : یکی از کارهایی که می‌توان تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر نقش مهم شوراها در توسعه استان برای اثرگذاری شوراهای اسلامی در توسعه استان انجام داد، بررسی و انتخاب طرح های مهم و اساسی در هر شهرستان و تلاش برای تحقق آنها در چهار سال پیش رو است.


وی گفت : هر شهرستان با استفاده از سند تدبیر توسعه استان، سه طرح اساسی را انتخاب و اجرایی شدن آن را پیگیری کند که در این صورت 63 طرح خواهیم داشت که اجرای آنها می‌تواند چهره استان را به شدت دگرگون کند.


استاندار با بیان اینکه بخش عمده درآمد دولت صرف هزینه‌های جاری شده و پولی برای بودجه عمرانی نمی‌ماند، افزود: اگر می خواهیم استان را توسعه دهیم، باید به سمت جذب سرمایه‌گذاران غیردولتی و بخش خصوصی برویم.


وی ادامه داد: اگر به دنبال توسعه استان از طریق جذب سرمایه گذاران هستیم ضروری است از سرمایه گذار به صورت ضابطه مند و قانومند حمایت شود.


در این نشست همچنین انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی استان برگزار شد که بر اساس آن، غلامحسین مسعودی ریحان (عضو شورای اسلامی شهر تبریز) به عنوان رئیس شورای اسلامی استان، اکبر صادقی (عضو شورای شهرستان اسکو) به عنوان نائب‌رئیس، حافظ تقی‌نژاد (عضو شورای شهرستان هوراند) به عنوان سخنگو، خداوردی ارحمی (عضو شورای شهرستان هریس) و بهرام حسن‌زاده (عضو شورای شهرستان بناب) به عنوان منشی‌های اول و دوم انتخاب شدند.


همچنین بهبود جعفری از شورای شهرستان اهر، وحید پورقاسم از شورای شهرستان ملکان و ابوالقاسم داداشلو از شورای شهرستان مرند با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان شورای اسلامی آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

انتهای پیام/خ

شوراها باید در توسعه  آذربایجان شرقی اثرگذار باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چاوشی
۲۳:۵۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار