دادستان نایین گفت : دشمن با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی خود در فضای مجازی باعث ایجاد و بروز آسیب های اجتماعی در فضای حقیقی خانواده ها شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدنصرالدین صالحی دادستان نایین در حسینیه روستای مزرعه امام گفت : دشمن با استفاده از فضای مجازی و آسیب های اجتماعی جنگ نرمی شروع کرده و امروز همه تلاش و برنامه‌های خود را برای از بین بردن نهاد خانواده به کار برده است .

وی با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی دشمنان با تربیت دینی خنثی می‌شود افزود: خانواده می‌تواند کودکان را در بستر تربیتی خوب قرار دهند چرا که نقش اول تربیت فرزندان را داشته و با تربیت دینی هجمه‌های فرهنگی دشمنان خنثی می‌شود.

صالحی با اشاره به قداست و اعتماد مردم به مساجد و روحانیت، بر ضرورت بهره مندی از کارکردهای مساجد در کاهش ناهنجاری های اجتماعی تأکید کرد و بیان داشت : از ائمه جماعات و مبلغان دینی می خواهیم که دستگاههای قضایی و انتظامی را در کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی کمک کنند.

دادستان نایین با بیان اینکه بیشترین جستجوهای اینترنتی در ایران سایت‌های مستهجن هستند گفت : رفتن نوجوان به سایت‌های مستهجن ممکن است باعث شود او مسیر منطقی و معقولی را که باید در آن قرار بگیرد، نتواند سپری کند ونباید نوجوانان وقت خود را با گذراندن در فضای مجازی و بخصوص این سایت ها سپری کنند.

وی در ادامه اظهار داشت : نبود فرهنگ رسانه ای وعدم آموزش درست باعث شده مخاطرات زیادی افراد جامعه به خصوص جوانان را تهدید کند البته اینکه که خود خانواده‌ها هم در این زمینه آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و اطلاعات زیادی در این مورد ندارند که بتوانند فرزندانشان را آموزش دهند و احیاناً کنترل و هدایت کنند.

دادستان نایین با بیان اینکه هدف ماهواره از بین بردن نهاد خانواده های اسلامی است تصریح کرد :ترویج خیانت در خانواده باعث از بین رفتن فضای اعتماد ، سست شدن تعهد ، دلبستگی و علاقه زن و شوهر به هم ، تبدیل روابط خانوادگی به روابطی سرد ، بی مفهوم ، خالی از احساس و عاطفه و رواج بی بند و باری و بی قیدی شده و در نتیجه باعث تغییر روابط خانوادگی و سست شدن خانواده می گردد.

وی در پایان از مردم خواست قاچاقچیان انسان و اتباع خارجی ، توزیع کنندگان مواد مخدر و ایجادکنندگان ناامنی را که در حوالی و همسایگی های خود می شناسند به مسئولان انتظامی و قضایی معرفی کنند.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.