مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه برای طرح تأمین آب دشت اردل خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب گفت: برای اجرای طرح بزرگ ملی تأمین آب دشت یک هزار هکتاری اردل، ۲۰۰ لیتر آب کشاورزی از چشمه بهشت آباد این شهرستان اختصاص داده شد.

وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح، افزون بر ۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزایش تولید محصولات و ایجاد شغل در بخش کشاورزی منطقه را از مزایای این طرح بیان و اضافه کرد: بیش از یکهزار نفر از این مزایا بهره مند می‌شوند.

غریب گفت: هم اکنون تأمین آب این طرح از محل تنگ درکش ورکش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بخش عمده دشت اردل را اراضی زراعی تشکیل می دهد که با انتقال آب به منطقه، سیستم آبیاری نوین قطره‌ای در باغات و آبیاری تحت فشار در مزارع نیز در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد.

غریب با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اردل به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است افزود: قابلیت اجرای این طرح در ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر از اراضی این شهرستان وجود دارد.

وی گفت: ۸۰ درصد هزینه طرح آبیاری نوین از اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تأمین می‌شود.

غریب با اشاره به تجهیز ۴۳ درصد از اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های آبیاری نوین یادآور شد: این استان رتبه برتر کشور در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم را دارد.

وی با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش بارش‌ها طی چند سال اخیر در این استان تأکید کرد: توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی ضروری است.

اردل از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

طرح تأمین آب دشت یک هزار هکتاری اردل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار