نائب رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از رشد 17 درصدی کشفیات مواد مخدر در هفت ماهه امسال در این استان خبر داد.

رشد 17 درصد میزان کشفیات مواد مخدر در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نصرتی نائب رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: یک هزار و 233 میلیون گرم مواد مخدر در هفت ماه اول سال کشف شد که این میزان کشف نسبت به گذشته ۱۷ رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۱۲هزار و ۳۲ نفر قاچاق چی‌ حمل کننده مواد مخدر دستگیر و ۱۹ باند تهیه مخدر منهدم شده است.

نصرتی با بیان اینکه دو کارگاه مواد مخدر صنعتی در تبریز و مراغه متوقف شده اند، افزود: در این مدت ۵۷۸ نقطه مناطق آلوده استان پاک سازی شد و پاتوق های تجمیع معتادان را سعی داریم از میان ببریم.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات کشفیات نواع مواد مخدر در شهرستان های استان ؛ اظهار داشت: کشف ۱۶۰کیلو گرم ماده مخدر گل در مراغه از جمله این موارد بوده است همچنین در ایلخچی مواد مخدر هروین که در بدن یک خانم جاسازی شده بود را کشف شد.

نصرتی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای معتادان نیز گفت: در این مدت 51 هزار و 137 نفر برای درمان پذیرش شده اند که از این تعداد 97 درصد آقا و سه درصد خانم بوده است.

وی تعداد معتادان فوت شده در طول هفت ماه گذشته سال را 48 نفر خواند و این تعداد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش اعلام کرد.

نصرتی اضافه کرد: ۶۴ نفر بیمار معتاد را که دچار بیماری خاص مثل هپاتیت و... دارند را به بیمارستان مجزا انتقال دادیم.

وی  در ادامه به برخی اقدامات این ستاد در حوزه طرح ساماندهی حمایت از زندانیان طویل مدت با جرم مواد مخدر اشاره کرد و افزود: با تشکیل کارگروه و تعیین دستور العمل این چنین افرادی شناسایی و خانواده هایشان تحت حمایت قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/ش

کاهش مرگ و میر معتادان در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.