معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: صنعت مبل و منبت ملایر با توجه به ثبت ملی آن نیازمند توجه بیشتر است.

صنعت مبل و منبت ملایر نیازمند نیازمند توجه بیشتربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالعظیم رضایی  فرمانده ویژه ملایر در نخستین نشست اعضای کارگروه مبل و منبت ملایر اظهار کرد: برای جذب بازارهای جدید بویژه در کشورهای اروپایی باید به صورت تخصصی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه از ثبت ملی مبل و منبت ملایر باید به عنوان یک فرصت ویژه بهره برداری کنیم، افزود: هم اکنون که مزیت نسبی شهرستان در این زمینه فعال شده، نیاز است با برنامه ریزی، تلاش و وحدت از دستاوردهای خوب این رویداد مهم استفاده کنیم.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: اهمیت این رویداد تا اندازه ای است که باید به طور رسمی کالبدی برای برنامه ریزی و ادامه فعالیت منبت کاران و علاقه مندان به این صنعت ترسیم کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه از دولتی کردن کارها در این زمینه باید پرهیز کرد، گفت: ما نمی خواهیم برای فعالان مبل، منبت و منبت کاران تکلیفی را تعیین و یا قانونی را وضع کنیم، بلکه می خواهیم به شما کمک کنیم و برای آسان سازی روند در کنار شما هستیم.

وی با بیان اینکه باید برای برگزاری جشنواره زمستانی مبل و منبت آماده شویم، افزود: این جشنواره به عنوان مکمل جشنواره تابستانی باید با کیفیت بهتر، برنامه ریزی مطلوب تر و با دستور کار مشخص برگزار شود.

فرماندار ویژه ملایر خواستار تعین کمیته های مشخص برای کارگروه مبل و منبت ملایر شد و اضافه کرد: در جشنواره زمستانی نقاط ضعف باید برطرف و اثرگذاری، تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره برای حضور بیشتر مردم در ملایر مطلوب تر شود.

رضایی بر لزوم تداوم جشنواره مبل و منبت در ملایر برای سال های آتی تاکید کرد و گفت: در این راستا باید دانشگاه ها ورود کنند و زمینه جذب سرمایه گذار مهیا شود.

وی تخصص شدن کارها را ضروری ارزیابی و اضافه کرد: چنانچه روی مسیری درست همراه با تدبیر و وحدت حرکت کنیم، به طور قطع همه برنامه ها در این زمینه قابل تحقق و دستیابی است.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه ملایر نیز بر لزوم برداشتن گام های علمی تر و مناسب تر در این زمینه تاکید کرد و افزود: پس از کشاورزی، مبل و منبت حوزه ای است که بیشترین اشتغال را در این شهرستان به خود اختصاص داده و سرمایه گذاری در این زمینه یک ضرورت به شمار می رود.

محمد حامدی نژاد تاکید کرد: هم اکنون که مجموعه اداری و مدیریتی شهرستان در کنار فعالان صنعت مبل و منبت هستند، باید ادامه راه را حرفه ای تر، علمی تر و رقابتی طی کنیم.

وی افزود: نظارت بر ارایه خدمات به مشتری در جشنواره، تامین مواد اولیه چوب و واردات آن، تقویت تعاونی مبل و منبت، شکل گیری تشکل مبل و منبت، برندسازی و ورود بانوان به آموزش منبت کاری از جمله موارد و مشکلاتی بود که در این نشست از سوی فعالان این صنعت مطرح شد.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: اردیبهشت ماه امسال مبل و منبت ملایر ثبت ملی شد و در همین راستا نخستین جشنواره مبل و منبت این شهرستان شهریورماه در سطح وسیعی برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اهمیت مبل ومنبت ملایردر همدان

برچسب ها: اخبار همدان ، منبت ، مبل ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار