همه بیمارستان‌های شیراز آمادگی پذیرش مصدومان زمین لرزه غرب کشور را دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالخالق کشاورزی قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: همه بیمارستان‌های شیراز آمادگی پذیرش مصدومان زمین لرزه غرب کشور را دارند، امکانات بیمارستانی در شیراز و چند شهر دیگر استان فارس در این رابطه تجهیز شده و در صورت نیاز آماده پذیرش مصدومین است.

رایزنی‌های لازم با مسئولان بیمارستانی انجام شده است، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عرصه از هیچ تلاشی برای التیام درد‌های هموطنان دریغ نخواهد کرد.

همچنین این دانشگاه با تشکیل کمیته بهداشت کارگروه بهداشت و درمان در بلایای طبیعی ساعاتی پس از وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور ۷ تیم استانی متشکل از کارشناسان بیماری‌های واگیر، بهداشت محیط، سلامت روان، تغذیه و سلامت خانواده از مراکز بهداشت سه گانه شهدای والفجر، شهدای گمنام و شهدای انقلاب، شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های مرودشت، کازرون، ارسنجان، داراب را در آماده باش برای اعزام به مناطق غربی کشور قرار داد.

تیم ستادی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تا اطلاع ثانوی، در حالت آماده باش به سر می‌برد و تمام تجهیزات مورد نیاز با هماهنگی تدارکات و انبار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تهیه شده و در اختیار افراد تیم قرار گرفته است.

 در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه امشب زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷ و ۳ دهم ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.

 کانون این زمین لرزه، جنوب حلبچه عراق نزدیک مرز‌های استان کرمانشاه گزارش شده که خسارات زیادی در استان‌های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.

تازه‌ترین گزارش‌ها حکایت از کشته شدن ۲۱۴ تن و زخمی شدن ۲ هزار ۵۰۴ نفر دارد که با توجه به شدت زمین لرزه احتمال افزایش تلفات دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/ن

آمادگی نیروهای علوم پزشکی فارس برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار