بی خطر کردن زباله عفونی و شیمیایی بیمارستانی در مازندران

دستگاه پیشرفته امحاء زباله‌های عفونی و شیمیایی بیمارستانی در بابلسر ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ،علیرضا زمانی مجری طرح ملی ساخت دستگاه پیشرفته امحاء پسماند در بابلسر گفت: راکتور گازی سازی پلاسمایی پیشرفته‌ترین و جدید‌ترین فناوری به منظور امحای کامل تمامی پسماند‌های شیمیایی و بیمارستانی است که نخستین بار در کشور با دانشی کاملا بومی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: در این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پلاسمایی و در دمایی بالای ۵ هزار درجه سانتیگراد اقدام به تجزیه و بی خطرسازی زباله‌های خطرناک می‌شود.

مجری طرح ملی ساخت دستگاه پیشرفته امحاء پسماند در بابلسر گفت: این دستگاه با قابلیت بی خطر کردن روزانه یک و نیم تن زباله عفونی و شیمیایی بیمارستانی، باعث کاهش حجم و جرم پسماند تا بیش از ۹۵ درصد می‌شود.

زمانی با بیان اینکه تنها باقیمانده این دستگاه ۵ درصد زباله‌های فلزی مثل سرسوزن و شیشه دارو است که به صورت مذاب از سیستم بیرون می‌آید، افزود: این مواد در صنعت راه، ساختمان و تهیه آسفالت مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرد.

وی گفت: تمامی فعالیت این طرح زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بوده و بعنوان طرح ملی نوآوری و فناوری در مرکز طرح‌های کلان ملی به ثبت رسیده است.

مخترع این طرح ملی با بیان اینکه هزینه سرمایه گذاری و اجرای این طرح بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: تولید این دستگاه کاملا داخلی بوده و باعث اشتغال زایی نیرو‌های متخصص خواهد شد.

انتهای پیام/ر

ساخت دستگاه پیشرفته امحاء پسماند در بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار