عالیپور گفت: روز دوشنبه ۲ دستگاه اتی‎واگن به منظور برداشت موانع روی دهانه چاه ۱۴۷ رگ سفید در این محل مستقر می‎شود.

۲ دستگاه اتی‎واگن در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید مستقر می‎شود به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن عالیپور رییس ستاد عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید در بازدید روزانه خود از منطقه عملیاتی مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید، از لوکیشن‎های A و C، محوطه استخر ۱۳۰ هزار بشکه‎ای، مراحل نهایی راه اندازی موتور پمپ‎های فایرفایتینگ، احداث رینگ آب آتش نشانی و لوکیشن استقرار مخازن سیال حفاری و سیمان بازدید و فعالیت‏‎های در دست اقدام را بررسی کرد.

وی با اشاره به تکمیل اتصالات موتور پمپ‎ها و یکی از دو خط لوله ۱۴ اینچ ۱۲۰ متری، اظهار امیدواری کرد و گفت: با توجه به آبگیری کامل استخر ۱۳۰ هزار بشکه‎ای، راه‎اندازی آزمایشی و تست پمپ‎ها و خطوط لوله مربوط به رینگ آب آتش نشانی طی ۲ روز آینده انجام و امکان آب‎افشانی و ایجاد پوشش آب بطور کامل فراهم شود.

عالیپور در خصوص پیشرفت ۷۰ درصدی احداث محوطه مخازن سیال حفاری و سیمان برای انجام عملیات Top Kill گفت: از آنجا که احتمال بارندگی در برنامه‎ریزی عملیات پیش‎بینی شده بود، نگرانی خاصی بابت جاده‎های جدید الاحداث اطراف چاه وجود ندارد.

رییس ستاد عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید، افزود: کار احداث بیش از چهار جاده اعم از جاده دسترسی به چاه، جاده دسترسی به استخر و جاده بین استخر و محوطه غربی چاه و تعریض جاده اصلی چاه ۱۴۷ در چند روز گذشته انجام شده و شن‎ریزی این جاده‎ها و دیگر راه‎های دسترسی هم در حال انجام است تا در صورت بارندگی، عملیات با مشکل مواجه نشود.

عالیپور با اشاره به ساختار سنگی منطقه رگ سفید و با تاکید بر محکم سازی همه لوکیشن‎ها، گفت: مقرر شد ورودی لوکیشن C یعنی محل حفر چاه امدادی اول تعریض شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن حصول اطمینان از مهیا بودن همه امکانات اجرایی شرکت اعم از تجهیزات، ماشین آلات سبک و سنگین، انباشت آب کافی و خدمات مورد نیاز برای شتاب در اجرای عملیات، یادآور شد: همه نواقص احتمالی برطرف می‌شود تا در زمان استقرار دکل‌های حفاری، هیچگونه کار اجرایی ناتمامی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

پیشرفت ۷۰ درصدی احداث محوطه مخازن سیال حفاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار