رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: تا کنون 295پرونده افراد دارای معلولیت در روستاها اردکان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز با بیان اینکه  هدف اولیه CBR شناسایی و بهبود کیفیت زندگى افراد معلول است گفت: شناسایی و خدمات رسانی به این معلولین، که در مناطق روستایی و یا محروم زندگی می کنند بدون مشارکت جامعه امکان پذیر نمی باشد.

عضدزاده افزود: این طرح در 21 روستا شهرستان اردکان در حال اجرا می باشد و تا کنون 295پرونده افراد دارای معلولیت در این روستاها شناسایی شده است .

وی بیان داشت : تسهیل‌گران محلی و میانی ، بهورزان، دهیاران ، خانه های بهداشت و مجتمع های روستایی از شرکای بهزیستی در اجرای این طرح هستند.

محمود آسایش کارشناس بهزیستی گفت : نهادهای که برای ارائه خدمات ؛ از لحاظ مالی توانایی استطاعت آن ها را ندارند و هدف شناسایی معلول می باشد .

 آسایش افزود : در واقع این طرح فرآیندى براى توسعه خدمات توان بخشى در سطح محلى و برابرسازى فرصت ها و افزایش حضور افراد داراى ناتوانى در جامعه است که از طریق مشارکت افراد معلول ، خانواده هاى آنان، جامعه محلى ، نظام بهداشتی درمانی، آموزشی، حرفه اى، خدمات اجتماعى و بهزیستی اجرا مى شود و از این رو با رویکردهاى قبلى در زمینه توان بخشى که انجام خدمات را به افراد متخصص و در مراکز ویژه محدود مى کردند، تفاوت هاى اساسى دارد.

آسایش اظهار داشت : خدماتی از جمله آموزش در خانواده و خارج از خانواده ، کمک های مالی جهت امرار معاش، هزینه دارو و درمان، ایاب و ذهاب ، مناسب سازی محل زندگی، اشتغال زایی ، وسایل کمک توان بخشی به افراد معلول ارائه می شود.

طرح توان بخشى مبتنى بر جامعه ‎ CBRدر مناطق روستایی و یا محروم با هدف شناسایی افراد معلول ، ارائه خدمات اجرا می شود.

انتهای پیام/ ی

خدمات رسانی به افراد معلول  دروستاها و مناطق محروم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار