صدراعظم آلمان از همه کشور‌ها خواست کرد برای مقابله با گرم شدن بیشتر زمین تلاش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ای بی سی نیوز، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان روز گذشته (شنبه) با ارسال یک پیام صوتی اینترنتی از همه کشورها درخواست کرد برای مقابله با گرم شدن بیشتر کره زمین تلاش کنند.

وی در این خصوص گفت: «تغییرات آب و هوایی یک مشکل بزرگ است و هر کشوری باید برای پایین آوردن گرمایش جهانی به کمتر از 2 یا حتی 1.5 درجه سلسیوس تلاش کند. این همان هدفی است که توافق آب و هوایی پاریس دنبال می کند.»

مرکل خاطرنشان کرد: این مسئولیت کشورهای صنعتی است که فناوری های لازم برای توسعه محیط زیست را تقویت کنند. اگر کارخانجات فولاد، آلومینیوم و مس از کشور ما خارج شوند و به مکانی دیگر منتقل شوند که ناظران محیط زیست سخت گیری کمتری می کنند، ما هیچ منفعتی بدست نمی آوریم؛ زیرا در واقع برای آب و هوای جهان هیچ منفعتی ایجاد نکرده ایم.

دیپلمات های جهان قرار است برای مذاکره در خصوص توافق آب و هوایی پاریس در شهر «بُن» آلمان یک نشست برگزار کنند.

آنگلا مرکل این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که دونالد ترامپ در ماه ژوئن اعلام کرد آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس که برای این کشور غیرمنصفانه است، خارج می شود.

بر اساس قوانین بین المللی کاهش گازهای گلخانه ای، نزدیک‌ترین زمانی که یک کشور می تواند از توافق پاریس خارج شود نوامبر 2020 است. توافق پاریس معاهده ای در ارتباط با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. این توافق به امضای حدود 200 کشور مختلف رسیده و در سال 2015 تصویب شده است.

خارج کردن آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس از جمله وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ بود. رئیس جمهور آمریکا معتقد است که توافق آب و هوایی پاریس اقتصاد آمریکا و حاکمیت ملی این کشور را تضعیف می کند.

انتهای پیام/

 هشدار مرکل درباره گرمایش جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
بایدکشورهایی که در مصالح عمومی وجهانی اقدامات مثبت نشان میدهند کاملا تشویق شوند مثلا ایران که مخالف ساخت بمب اتم است بایدبتواند از همه تواناییهای جامعه جهانی برخوردار شودوالبته محدود کرن دیگران انبار کردنهای تسلیحاتی را کاهش خواهد داد.
آخرین اخبار