آغاز طرح مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در همدان

طرح مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز دراراضی فاقد کاربری مسکونی سطح شهر از شهرک ولی عصری (عج) همدان آغاز شد.

آغاز طرح مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نرگس نور الله زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی فاقد کاربری مسکونی که موجب برهم زدن بافت شهری نیز می شود، برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار قرار گرفت و این طرح به شکل گسترده به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری موظف است برای جلوگیری ازنادیده گرفتن حقوق شهروندان در زمینه معرفی اراضی فاقد کاربری مسکونی اطلاع رسانی به موقع را انجام دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مشکلات سکونت گاه های غیررسمی شهر همدان به شمار می رود که به دلایل عدم آگاهی شهروندان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح و برای جلوگیری از بین رفتن هزینه های شهروندان در ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق قرار دادن نیوجرسی های بتنی بلوک های بتنی در محدوده اراضی مسکونی شهرک ولی عصر(عج) اقدام لازم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش های شهروندی باید در این زمینه به صورت گسترده انجام شود خاطر نشان کرد: مدیران مناطق و نواحی از امکانات و فن آوری های نوین برای آگاه سازی شهروندان از قوانین تخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز و تبعات آن اقدام کنند.

نورالله زاده با بیان اینکه طرح های جامعه شهری و تفصیلی در دست تدوین و بازنگری است یادآورشد: بر این اساس می توان به طور کامل وضعیت و مشکلات موجود را به مشاوران اجرایی طرح ارائه داد.

وی با تشریح قانون حفظ حریم شهری گفت: بر اساس این قانون تمامی روستاهایی که در محدوده شهری قرار دارند باید محدوده خود را مشخص کنند که یکی از مشکلات دهیاری ها بی اطلاعی و نا آگاهی از حریم روستاها است و می طلبد با همکاری فرمانداری این محدوده ها مشخص و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

انتهای پیام/ج

شروع طرح مقابله با ساخت سازهای غیر مجاز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.