رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه بسیج مستضعفین دارای دو محور اساسی است، گفت: محور اول همراهی و همگامی با رهبر و محور دوم آن مردمی بودن سازمان بسیج مستضعفین است.

مردمی بودن و حرکت در رکاب رهبری دو رکن اساسی بسیج است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان در همایش بزرگ جوانان انقلابی که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی که در آمفی تئاتر مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج و پیروزی حق بر باطل، گفت: امام خمینی(ره) با اقدامات مدبرانه خود مسیر تاریخ را در خاورمیانه و کل دنیا عوض کرد.

وی افزود: از جمله اقدامات رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، تشکیل بسیج مستضعفین بود که در طول سال‌های بعد از انقلاب نیز منشأ خیر و خدمات به مردم شد.

رئیس دانشگاه کردستان بسیج را دارای دو محور اساسی دانست و تصریح کرد: محور اول بسیج اینکه حول رهبری حرکت کرده و چه در دوران جنگ و چه در دوران پس از جنگ همگام و همراه رهبری بوده و با این امر باعث اجتناب از تفرقه شد.

وی دومین محور بسیج را مردمی بودن آن دانست و گفت: بسیج سازمانی مردمی است که بیشتر اقشار آن را خود مردم تشکیل داده‌اند.

اخلاقیان بهترین نمونه خدمات و نقش سازنده بسیج در سازندگی را حضور بسیجیان در بزنگاه‌های مختلف دانست و ادامه داد: بهترین نمونه این حضور، زلزله اخیر کرمانشاه است.

وی با ذکر این نکته که برای تشکیل جامعه اسلامی و حکومت اسلامی نیاز به مبانی فکری و تئوری داریم، خاطرنشان کرد: یکی از کلیدیترین مواردی که اساتید و دانشگاهیان باید بدان توجه داشته باشند، تدوین تئوری است که بتوان در راستای خدمت به مردم و جهانیان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان گفت: تمامی بسیجیان در خدمت کشور و در خدمت رهبری و سرباز واقعی علی بن ابی طالب و حضرت رسول اکرم(ص) هستند.

انتهای پیام/

بسیجیان در خدمت کشور و رهبری و سرباز واقعی حضرت رسول اکرم(ص) هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.