رئیس ادارات حفاظت محیط زیست تفرش و فراهان از تحویل دو عقاب آسیب دیده توسط مردم به محیط زیست تفرش و فراهان وتیمار آن‌ها خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ علی خسروان رئیس ادارات حفاظت محیط زیست تفرش و فراهان گفت: دوستداران محیط زیست تفرشی و فراهانی دو بهله عقاب را که دچار آسیب دیدگی شده بودندبه ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های تفرش و فراهان تحویل دادند و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست این عقاب‌ها را تیمارکردند.

خسروان افزود: یکی از این دو بهله عقاب پس از تیمار و بهبودی کامل در عرصه‌های طبیعت شهرستان تفرش رهاسازی شد و یک بهله دیگر جهت مداوای بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منتقل شد.

وی از مردم خواست ازهر گونه شکار و زنده گیری آن‌ها بپرهیزندو در صورت مشاهده هر گونه پرندگان آسیب دیده مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی نمایند.

شهرستان تفرش و فراهان دارای تنوع زیستی ویژه‌ای از جمله گونه‌های پرندگان شکاری هستند و برخی از این پرندگان شکاری شامل انواع عقاب‌ها و کرکس‌ها و جغد‌ها جزء گونه‌های حفاظت شده و حمایت شده بوده و نقش مهمی در هرم غذائی و حفظ و پایداری اکوسیستم‌ها دارند.

انتهای پیام / ج


تیمار دوبهله عقاب در تفرش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.