سفارت ترکیه در آمریکا ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درباره تلاش آنکارا برای خارج کردن غیرقانونی مخالف سرسخت دولت ترکیه از آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت، سفارت ترکیه در آمریکا ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درباره تلاش ترکیه برای خارج کردن فتح‌الله گولن از آمریکا از راه‌های غیرقانونی را رد کرد.

سفارت ترکیه در واشنگتن تاکید کرد ادعا‌ها درباره تلاش ترکیه برای خارج کردن فتح‌الله گولن از آمریکا از راه‌هایی غیر از راه‌های قانونی کاملا دروغ، مضحک و بی اساس است.

این سفارتخانه تاکید کرد: فتح‌الله گولن (که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا بسر می‌برد) طراح اصلی کودتای نافرجام ۱۵ ژوییه سال ۲۰۱۶ میلادی است و ترکیه انتظار دارد وی از راه‌های قانونی به ترکیه تحویل داده شود.

در بیانیه سفارت ترکیه تصریح شده است که حضور فتح الله گولن در آمریکا موجب تعجب و ناراحتی جدی در میان مردم ترکیه شده است. سفارت ترکیه با توجه به موافقتنامه استرداد مجرمین میان دو کشور تاکید کرد، مقامات ترکیه برای تفهیم کامل ادله و شواهد موجود درباره ضرورت استرداد فتح‌الله گولن به همکاری با افراد ذیربط در سازمان‌ها و ادارات مربوطه در آمریکا ادامه خواهند داد.

سفارت ترکیه در آمریکا تصریح کرد دولت و مردم ترکیه انتظار دارند فتح‌الله گولن به ترکیه تحویل و در این کشور محاکمه شود.

رابرت کلنر وکیل مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، نیز دیروز ادعای برخی رسانه‌های آمریکا را درباره فعالیت‌های غیرقانونی فلین در زمینه آدم‌ربایی و اخذ رشوه را رد و این ادعا‌ها را دروغ و بسیار زشت توصیف کرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا ادعا کرده است مایکل فلین و پسرش ماه دسامبر با برخی مقامات ترکیه درباره دریافت ۱۵ میلیون دلار برای انتقال غیرقانونی فتح الله گولن به خارج از آمریکا گفتگو کرده‌اند.

به نوشته وال استریت ژورنال، رابرت مولر، دادستان ویژه‌ای که درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیق می‌کند، در این باره نیز تحقیقاتی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

تکذیب گزارش وال استریت ژورنال درباره خارج کردن غیرقانونی گولن از آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار