رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز گفت: گیاهان دارویی از قبیل: گل محمدی، موسیر، بادام، آویشن و کرفس کوهی در ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان الیگودرز کاشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مرتضی سعیدی فر، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز  با بیان اینکه وسعت منابع طبیعی شهرستان الیگودرز دارای ۴۳۵ هزار هکتار است اظهار داست: بیش از یک‌پنجم از منابع طبیعی استان لرستان در الیگودرز واقع‌شده و این شهرستان بکرترین منابع طبیعی استان را دارا است.

وی افزود: شهرستان الیگودرز با چهار استان هم‌جوار است و همچنین از شرایط توپوگرافی خاصی برخوردار بوده و با توجه به رویش گونه‌های مختلف گیاهان دارویی که در الیگودرز وجود دارد، این شهرستان در حوزه زاگرس به‌عنوان یک برند معرفی می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان الیگودرز گفت: گونه‌های دارویی که در این شهرستان وجود دارد بی‌نظیر هستند و با توجه به فرصت‌هایی که ازلحاظ منابع طبیعی در این شهرستان وجود دارد، کاشت گیاهان دارویی می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال باشد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هکتار عملیات کاشت گیاهان دارویی از قبیل: گل محمدی، موسیر، بادام، آویشن و کرفس کوهی در الیگودرز انجام‌شده است؛ توصیه می‌شود افرادی که می‌توانند در راستای کاشت گیاهان دارویی کار کنند زمینه آن در این شهرستان فراهم است و علاوه بر اینکه نقش بسیار خوبی در اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد از تخریب و فرسایش خاک جلوگیری و سبب افزایش پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

انتهای پیام/د

۱۰۰ هکتار از اراضی الیگودرز زیر کشت گیاهان دارویی رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.