وزیر بهداشت گفت: صادرات محصولات غذایی به اتحادیه اروپا موجب اعتماد مردم به ما در حوزه غذا و کشاورزی می‌شود.

صادرات ضمانت امنیت موادغذایی مصرفی مردمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه مراسم دیدار با کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به همکاری‌های بین‌المللی در خصوص امنیت غذایی توجه ویژه‌ای داریم و در این خصوص هر چقدر در حوزه کشاورزی ،‌ بخش خصوصی و سیاست گذاران راه‌هایی برای همکاری متقابل جست‌وجو کنند باعث می شود صادرات  محصولات غذایی به بازار‌های بین‌المللی و به ویژه اروپا افزایش پیدا کند و در این امر کمک بزرگی به کشاورزان می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش صادرات محصولات غذایی به اروپا باعث اطمینان خاطر بیشتر مردم در خصوص امنیت غذایی می شود که در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه فرصت آموختن بسیار لذت‌بخش است ،‌ افزود: تولیدات کشاورزی و صادرات یکی از راه‌های خوب برای خلق ثروت است و  باید محصولات غذا‌ییمان از نظر کیفیت قابل رقابت با محصولات بین‌المللی باشد و همین امر سبب می‌شود تا محصولات روانه بازار‌های بین‌المللی شود.

ارتقاء همکاری‌های ایران و اروپا در حوزه‌های مختلف کشاورزی و غذایی

جوان فیل هوگان‌ ،‌ رئیس کمیسیونر‌ کشاورزی اتحادیه اروپا عصر امروز در مراسم دیدار با وزیر بهداشت که در ساختمان مرکزی این وزارت خانه برگزار شد ، اظهار کرد:این دیدار فرصت خوبی برای ارتقاء همکاری‌های متقابل در حوزه‌های مختلف کشاورزی و غذایی است و من امیدوارم که موانع غیر تعرفه‌ای برداشته شود زیرا همه ما متعهد به فراهم آوردن شرایط برای اجرایی شدن اهداف در طی یک سال گذشته و به خصوص بعد از توافق برجا‌م در زمینه اهداف برد-برد هستیم.

وی عنوان کرد: من به مردم اروپا و ایران اطمینان می‌دهم که این اقدامات منجر به رشد اقتصادی می‌شود، ما علاقه زیادی به ایجاد فرصت‌های تجاری در حوزه غذا و کشاورزی  داریم.

تاکید جدی به زندگی سالم و محیط زیست در ده‌های آینده

هو‌گان با بیان اینکه ما در اتحادیه اروپا دارای 28 عضو  بوده و خواهان اتحادیه‌ای مرکزی هستیم ، ‌افزود: در حوزه تجارت امنیت غذایی و کشاورزی، ما به نمایندگی از 28 عضو اتحادیه اروپا در این دیدار شرکت کرده‌ایم و دوست‌دار ارتباط بیشتر در حوزه امنیت غذایی و افزایش تعاملات و همچنین تبادل تجربه با ایران هستیم و همه ما تاکید جدی به زندگی سالم و محیط زیست در ده‌های آینده است و بنابراین می‌توانیم همکاری‌های خوبی را داشته باشیم.

در انتظار تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران

وی ادامه داد: شتر‌مرغ ،‌ماهی قزل‌آلا ،‌ پسته و زعفران از ایران صادر می شود و مجوز‌های مربوطه را این محصولات اخذ کرده اند، ما آماده هستیم تا تجربه و دانش خودمان را به کشور ایران منتقل کنیم.

هو‌گان ادامه داد: ما خواستار تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران هستیم تا کارمندان ما بتوانند زمینه‌های بیشتر همکاری و تجارت با ایران را در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی شناسایی کنند و این مسئله به نفع هر دو طرف است و ما باید دوران تحریم را جبران کنیم.

وی یادآور شد: من از پزشکان ایرانی که در اتحادیه اروپا بسیار شهرت دارند و کارشان دارای استاندارد‌های بالایی است، تشکر و قدردانی می‌کنم.

لزوم یکسان سازی قوانین و صدور مجوز در راستای همکاری‌های غذایی

هوگان‌ کمیسیو‌نر کشاورزی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال فرصت‌های بیشتر در زمینه همکاری‌های مختلف غذایی و کشاورزی با ایران هستیم و در این زمینه یکسان سازی قوانین و صدور مجوز‌های لازم را نیا‌زمندیم.

وی عنوان کرد: در زمینه گسترش همکاری‌های غذایی و کشاورزی با ایران در نیمه اول سال 2018 همایش‌های مختلف علمی را برگزار می‌کنیم.

تولید غذاهای ارگانیک و غنی سازی محصولات از برنامه های مهم وزارت بهداشت

در ادامه مراسم زهرا عبد‌اللهی کارشناس دفتر تغذیه و سلامت وزارت بهداشت گفت: یک از کارهای مهم در وزارت بهداشت دسترسی بیشتر به محصولات غذایی ،‌ترویج مصرف حبوبات و غلات است و این اقدامات در راستای کاهش شیوع بیماری‌های غیر‌واگیر در کشور است.

وی بیان کرد: در حوزه غذا ما به دنبال تولید غذاهای ارگانیک و همچنین غنی‌سازی محصولات کشاورزی با ریز مغذی‌های مورد نیاز مردم در کشور هستیم.

عبد‌اللهی با بیان اینکه امنیت غذایی و تغذیه‌ای از جمله نیازهای کشورمان محسوب می‌شود، افزود: برای تولید مواد غذایی در سطح محله ترویج باغچه‌های خانگی مناسب است همچنین بهبود وضع تغذیه از دیگر برنامه‌های مهم وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
من هیچ نظری ندارم .باتشکر
آخرین اخبار