مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت :در سطح استان در حال حاضر 10 شخصیت در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری منظور شده و در مراحل بعدی شخصیت های دیگری به این طرح اضافه خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمودوفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ، ضمن تشریح وظایف این سازمان در حوزه پاسداری از میراث ملموس و ناملموس، گفت: میراث ملموس ناظر است بر تمامی آثار، ابنیه و سازه هایی که عمدتا جنبه های تاریخی و فیزیکی دارند و در حقیقت این میراث، ساخت گذشتگان ما هستند که وظیفه پا سداری از آن ها را بر عهده داریم.
 وفایی یکی دیگر از وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را، پاسداری از میراث ناملموس عنوان کرد و گفت: طرح پلاک ماندگار با هدف معرفی خانه های مشاهیر، مفاخر، هنرمندان، سیاستمداران، علما و دانشمندان، ورزشکاران و نام آوران ایران اسلامی فارغ از دسته بندی ها و جهت گیری ها، اقدامی در جهت هویت بخشی فرهنگی به شهرهای این سرزمین است.
وی اظهار کرد: آنچه در این طرح مدنظر است حفظ سرمایه های فرهنگی در سطوح ملی و استانی با هدف اعطای شاخصه ای برای شناسایی است تا در کنار تکریم این مفاخر و مشاهیر، فرزندان این مرز و بوم از اهمیت جایگاه اجتماعی این بزرگان که در تاریخ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران نقش منحصر به فرد و یا موثری داشته اند، آگاه شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: در این طرح شخصیت هایی شامل چهره های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگی که در دوره فعالیت خود مرزهای جدیدی در فرهنگ کشور ترسیم کرده یا در جهت حفظ و حراست از یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده اند، شناسایی شده اند.
وفایی افزود: به منظور پیگیری کنوانسیون 2003 یونسکو و پاسداری از میراث ناملموس بشری و پاسداشت ارزش های فرهنگی و میراثی، هویت بخشی فرهنگی به شهرها و محلات و همچنین تکریم این داشته های غیرقابل تکرار، طرح نصب پلاک ماندگار در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
وی یادآورشد: بدلیل خدمات شایسته و ارزشمند «یحیی فتح نجات» و سابقه موثر و تاثیرگذار ایشان در حوزه رسانه و مطبوعات، به عنوان شخصیت پیشکسوت عرصه روزنامه نگاری که همواره مشی اعتدالی را دنبال نموده، پلاک ماندگار بر سردرب منزل ایشان نصب می شود و این امر بهانه ای در جهت تکریم این شخصیت ارزشی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: در سطح استان در حال حاضر 10 شخصیت در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری منظور شده و در مراحل بعدی شخصیت های دیگری به این طرح اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ی

نصب پلاک پاسداشت میراث ناملموس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار