مراسم حلیم پزان با حضور مراد محمدی قهرمان کشتی جهان و نمایندگان کشتی ترکمنستان و نیز سید محمد ساداتی قهرمان کشتی ساحلی جهان در روستای سمسکنده علیای ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حلیم پزان یکی از سنت های ایرانی ها به ویژه مازندرانی ها است که در ماه صفر است که به مناسبت اربعین حسینی و ۲۸ صفر رحلت جانگداز پیامر اکرم (ص)  برگزار می شود.

مردم ایران به ویژه  مازندران در اربعین حسینی علاوه بر برگزاری مراسم نوحه خوانی و راه انداختن هیات های عزاداری نذری نیز می دهند.

این نذورات به صورت نقدی و غیر نقدی شامل  پخش انواع حلوا و آش و نان و خرما ، شیر و شربت است.

پخت حلیم  یکی از این نذورات  است که مردم به ویژه جوانان در قالب هیت ها ی مزین شده با نام حضرت ابا عبدالله الحسین، حضرت ابوالفضل (ع) و امام رضا (ع) پخت و میان مردم عزادار پخش می کنند.

 مراسم  حلیم پزان امسال با دلدادگی بیشتر به ایمه اطهار به ویژه سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش به مناسبت اربعین حسینی  توسط مردم به ویژه جوانان  با حضور سید مراد محمدی قهرمان کشتی جهان ، نمایندگان تیم کشتی ترکمنستان و سید محمد ساداتی قهرمان کشتی ساحلی جهان در مسجد صاحب الزمان روستای سمسکنده علیای ساری برگزار شد.

سید محمد ساداتی پهلوان و قهرمان کشتی ساحلی جهان از افتخارات روستای سمسکنده علیا است که نشان طلای  خود را تقدیم فرزند شهید سید جواد اسدی از شهدای مدافع حرم کرد.

انتهای پیام/ م

پخت حلیم نذری در سمسکنده ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار