همزمان با آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی تفاهم نامه همکاری انتشارات به نشر و اداره کل کتابخانه های خراسان رضوی امضاء شد.

امضا تفاهم نامه همکاری انتشارات به نشر و اداره کل کتابخانه های خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حسین اکبری رئیس کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در این مراسم که در موسسه به نشر بر گزار شد گفت::این تفاهم نامه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به امضا رسیده است.

وی افزود: همکاری با مرکز پژوهش‌های استان قدس رضوی کتابخانه و مرکز اسناد استان قدس رضوی روزنامه قدس از جمله زمینه‌های همکاری با استان قدس رضوی است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت استان قدس رضوی و برگزاری دو نشست تخصصی با حضور چهره‌های علمی فرهنگی و استانی و نشست کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای از زمینه‌های همکاری با استان قدس رضوی است.

اکبری استفاده از تولیدات به نشر را یکی از زمینه‌های تامین منابع کتابخانه‌های عمومی اعلام کرد و افزود: در جشنواره فرهنگی امام رضا (ع) که سال ۹۵ در شش حوزه مختلف کودک و نوجوان برگزارشد ۴ اثر از مجموعه‌های کتاب‌های به نشر جزو اثار برتر شناخته شده است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت امیز طرح نذر کتاب  گفت: در استان کتاب خانه‌های بسیاری وجود دارد و در بحث تامین کتاب می‌توان با ترویج فرهنگ اهدا کتاب از کتاب خانه‌های شخصی استفاده کرد.

اکبری به اجرای فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در روستا‌ها و مناطق محروم اشاره کرد و افزود:امار کتابخانه‌های عمومی استان به ۲۰۰ کتابخانه می‌رسد که از این تعداد ۱۱۰ کتابخانه جزو کتابخانه‌های عمومی نهاد هستند.

وی افزود: کتابخانه‌های سیار یکی از شرایط گسترش فرهنگ کتاب خوانی است و هم اکنون ۱۱ کتابخانه سیار در روستا‌های استان راه اندازی شده است.

حسین مدیر عامل انتشارات به نشر هم در این مراسم با بیان اینکه  این تفاهم نامه با هدف همکاری مشترک در حوزه‌های فرهنگی و بازرگانی منعقد شده است گفت: برگزاری نشست‌های ترویجی در حوزه کتابخوانی، دعوت از نویسندگان و مولفان، انتشارات و چاپ کتاب مشترک، خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های استان سرفصل مهم این تفاهم نامه بود.

وی گفت: همزمان با هفته کتابخوانی و امضاء این تفاهم نامه نمایشگاه مدستر هشت هم در ساختمان انتشارات به نشر برپا شد.

مدیر عامل انتشارات به نشر افزود: در این نمایشگاه ۵۰ اثر گرافیک در حوزه کتابخوانی از ۳۰ هنرمند گرافیست مشهدیزدر نگارخانه کتاب به نشر مشهد در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
 
انتهای پیام//آ.ج
 

آغاز هفته کتاب وکتابخوانی با امضای تفاهم نامه همکاری انتشارات به نشر با سازمان کتابخانه های عمومی استان

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.