مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همزمان با روز جهانی استاندارد در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد کشور در مراسم تجلیل ازتولیدکنندگان نمونه با اشاره به این که ایران اسلامی توانسته است در جهت رعایت استاندارد های لازم از بین 168 کشور رتبه 23 را از آن خود کند، گفت: ما توانستیم 38 استاندارد را در مصرف انرژی برای 38 صنعت کشور تدوین کنیم و به اجرا گذاریم.

وی افزود: استاندارد های 55 گانه را در صنعت خودرو سازی به 85 گانه ارتقا داده ایم که تحول بزرگی در صنعت خودرو سازی محسوب می شود.

مرندی مقدم با بیان این که بزرگترین برنامه ما در سال آینده اجرای بند 24 اقتصاد مقاومتی است که پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی را شامل می شود، ادامه داد: امروز از حدود 100 هزار واحد تولیدی در کشور 20 هزار واحد تحت پوشش سازمان ملی استاندارد قرار دارد که با توجه به بند مذکور در ستاد اقتصاد مقاوتی باید مابقی نیز تحت پوشش استاندارد قرار گیرد.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: یکی از ستون های توسعه پایدار رعایت استانداردهای لازم است و امروزه تجارت بدون رعایت استاندارد های لازم امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: استاندارد مهمترین فاکتور در تجارت جهانی است و با توجه به ظرفیت کشاورزی استان باید این مورد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جلایر مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان نیز اظهار داشت: دانش فنی اصلاح فرآیندها و ارتقا سطح استاندارها را در برنامه دارد این سازمان و فضای رقابتی تولیدی استان موجب افزایش کیفیت است چرا که افزایش کیفیت افزایش فروش  را در پی خواهد داشت.

اسکندری مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان نیز در این جلسه بر رفع مشکل اخذ استاندارد برای واحد های تولیدی جدید و جلوگیری از فعالیت واحد های تولیدی غیر مجاز و فاقد مجوز در استان تاکید کرد.

در ادامه این مراسم از واحد های تولیدی نمونه در رعایت استاندارد های لازم نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/م

مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه در ارومیه برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.