مدیر جهاد کشاورزی طبس از تولید 6 هزار و 300 تن ذرت علوفه ای در شهرستان طبس خبر داد.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی طبس  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:برداشت ذرت علوفه ای از 150 هکتار از مزارع این محصول آغاز شده است و پیش بینی می شود حدود 6 هزار و 300 تن علوفه در سال جاری از این مزارع برداشت شود.

وی افزود:دامداران به منظور افزایش ارزش غذایی و افزایش طول مدت نگهداری ذرت علوفه ای پس از برداشت و خرد نمودن اقدام به ذخیره سازی آن در سیلو می کنند.

بخشایی گفت:این ماده خوراکی بسته به شرایط زمان برداشت و روش سیلو نمودن دارای 8 درصد پروتئین خام و حدود 30 درصد ماده خشک است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس افزود:ذرت علوفه ای سیلو شده یکی از مواد خوراکی دامی است که به دلیل خوش خوراکی،ارزش غذایی نسبتا مناسب و ارزان بودن،به مقدار قابل توجهی در تغذیه انواع دام به ویژه در فصل زمستان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر خدمات فنی و مشاوره ای خدمات دیگری نیز ارائه شده است،گفت:مقدار 6 تن بذر اصلاح شده و 35 تن انواع کود شیمیایی بین ذرت کاران این شهرستان توزیع شد و 2 هکتار از سطح زیر كشت ذرت با دستگاه كشت مستقيم انجام گرفته است که بیشترین رقم کشت شده ذرت،رقم سینگل کراس 704 است.

انتهای پیام/غ

پیش بینی برداشت بیش از 6  تن ذرت در طبس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.