مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

تشکیل کلاس‌های اخلاقی، اعتقادی و سیاسی در مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان

این مرکز روزهای پنج‌شنبه کلاس‌های مربوط به مسائل اخلاقی، اعتقادی و سیاسی و بینش اسلامی را برای داوطلبان برگزار می‌کند و دانشجویان به‌جای ۱۲ واحد، ۶۰ واحد را می‌گذرانند،

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، با بیان این‌که مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان در چندین دانشگاه ازجمله دانشگاه لرستان وجود دارد، گفت: دانشجویانی هستند که علاقمند هستند وقت بیشتری را برای دروس معارف بگذارند که این دانشجویان می‌توانند به مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان مراجعه ‌کنند.

وی با بیان این‌که این مرکز روزهای پنج‌شنبه کلاس‌های مربوط به مسائل اخلاقی، اعتقادی و سیاسی و بینش اسلامی را برای داوطلبان برگزار می‌کند و دانشجویان به‌جای ۱۲ واحد، ۶۰ واحد را می‌گذرانند، اظهار کرد: البته ماهیانه و فصلی برخی اساتید برجسته کشوری را برای پاسخ‌گویی به سؤالات دانشجویان را به استان دعوت می‌کنیم.

حسینی با بیان این‌که تعمیق آگاهی و تبیین ارزش‌های اسلامی از اهداف ارائه دروس معارف در دانشگاه‌هاست، گفت: هدف از ارائه دروس معارف در دانشگاه‌ها توسعه و تعمیق آگاهی و علایق اسلامی دانشجویان، تبیین ارزش‌های اسلامی و افزایش بینش سیاسی آنهاست.

وی در ادامه گفت: این‌که انتظار داشته باشیم دانشگاه همه کجی‌ها را اصلاح کند، خیلی آرمانی است چراکه پیامبراکرم(ص) نتوانستند همه افراد را اصلاح و معضلات اخلاقی و اجتماعی را برطرف کنند.
کلاس دروس معارف؛ محلی برای گفت‌وگوها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان افزود: کلاس دروس معارف محلی برای گفت‌وگوهاست و اساتیدی که در دانشگاه‌ها حضور دارند و دارای مجوز از نهاد رهبری هستند معمولاًً افرادی بوده که خیلی اهل مطالعه و بحث و گفت‌وگو هستند و دانشجویان آزادانه سؤالات، شبهات و اعتراضات خود را به برخی مسائل شرعی بیان می‌کنند و با سعه‌صدر و علم کافی به دانشجویان پاسخ می‌دهند.

حسینی در پایان گفت: دانشجویان کارشناسی در طول دوره تحصیل خود ۱۲ واحد معارف شامل انقلاب، تاریخ، اندیشه، اخلاق و آئین اسلامی و...) را می‌گذرانند.

انتهای پیام/د

کلاس‌های اخلاقی، اعتقادی و سیاسی در مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.