بازتاب گسترده مراسم «اربعین حسینی» (ع) در رسانه‌های افغانستان، حمله انتحاری در استان «هلمند»، استقرار رهبران داعش در «جوزجان» و زخمی شدن 25 غیر نظامی در حمله هوایی در «فراه» رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

رویدادهای مهم خبری افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بازتاب گسترده مراسم «اربعین حسینی» (ع) در رسانه های افغانستان، حمله انتحاری در استان «هلمند»، استقرار رهبران داعش در «جوزجان»، کشته شدن 5 طالب و پلیس در «ارزگان» و زخمی شدن 25 غیر نظامی در حمله هوایی در «فراه» رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

 **بازتاب برگزاری آیین های سوگواری اربعین حسینی در رسانه های افغانستان

منابع خبری افغانستان حضور 13 میلیونی عزادار را در آیین اربعین حسینی در کربلا معلا پوشش گسترده دادند و گفتند که پس از قرن ها محرومیت و غفلت ؛ آحاد مسلمانان در یک مراسم احیای دینی گرد هم آمدند و میلیون ها نفر با ملیت، مذهب و دین مختلف به زیارت امام حسین (ع) شتافتند.

اغلب این منابع افزوده اند که این اجتماع عظیم نورانی ؛ انعکاس شکوه و زیبایی های شگفت انگیز و سخاوت معجزه آسای آن، بی نظیر است و بی تردید شبکه دل های آمیخته با معنویت و فلسفه آرمان حسین (ع)، سلطه رسانه های مسلط را در هم تنیده و پژواک خود را به جهان ساطع می سازد.

رسانه ها در افغانستان نوشتند، جمعیتی عظیم، فوج فوج به زیارت «ثارالله» وارد می شوند و به چشم خود مشاهده می کنند، خداوند چگونه به خونخواهی کسی برخاست که تنها و مظلوم شهید شد.

این منابع افزوده اند که «اربعین» از «ایام الله» است، اما آنچه «اربعین» را «اربعین» ساخته، مشیت الهی و انقلابی است که خداوند به خونخواهی حسین (ع)، در دلها ایجاد کرده است.

**حمله انتحاری در «هلمند» 8 کشته بر جای گذاشت

«عمرزواک» سخنگوی استاندار هلمند افغانستان اعلام کرد که در حمله انتحاری به یک پایگاه پلیس در این استان 8 تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

وی افزود که این حمله روز جمعه با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه «بولان» شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند رخ داد.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و افزود که در این حمله پایگاه پلیس را منهدم کرده اند.

**استقرار رهبران داعش در «جوزجان»

«عظیم قویاش» یک عضو مجلس سنای افغانستان اعلام کرد که رهبران گروه تروریستی داعش در شهرستان «درزاب» استان جوزجان مستقر شده اند.

وی افزود: پس از آن که فشارها و حملات هوایی به افراد گروه تروریستی داعش در استان «ننگرهار» به کشته شدن رهبران داعش در ننگرهار و «کنر» انجامید، رهبران این گروه به استان جوجان آمدند.

قویاش گفته است که ده ها تن از اعضای گروه تروریستی داعش که بیشتر آنها پاکستانی و به سلاح های سبک و سنگین مسلح بوده و در منطقه «چقمه چقور» شهرستان درزاب مستقر هستند.

این عضو مجلس سنا خواستار اقدامات جدی علیه این گروه در جوزجان شده و افزوده است که وضعیت امنیتی در این استان نگران کننده شده است.

**کشته شدن 5 تن از طالبان و نیروی پلیس در ارزگان

«غلام دستگیر الماس» یک مقام ارتش در استان ارزگان افغانستان اعلام کرد که در یک درگیری بین نیروهای پلیس و طالبان 3 تن از نیروهای طالبان و 2 سرباز پلیس کشته شدند.

وی افزود که این درگیری ساعت 10 شب گذشته در منطقه «گردن گاو» در نزدیکی بزرگراه ارزگان- قندهار رخ داد و چند ساعت درگیری ادامه یافت.

به گفته این فرمانده ارتش پس از آن که نیروهای کمکی به محل رسیدند طالبان از منطقه متواری شدند.

**حمله هوایی ارتش در فراه 25 زخمی برجای گذاشت

منابع خبری افغانستان روز شنبه اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش در شهرستان «خاک سفید» استان فراه به مواضع طالبان حمله کردند که در نتیجه آن 25 غیر نظامی زخمی شدند.

این منابع درباره کشته شدگان این رویداد اظهار نظر نکرده اند اما افزوده اند که در این حادثه 4 کودک نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.