مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های مسافری خوزستان از نصب دوربین پلاک خوانی در محل ورودی پایانه مسافربری در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های مسافری خوزستان امروز در جریان بازدید از مرز از کنترل و نظارت بر اتوبوس های مسافربری به عنوان دلیل نصب این دوربین نام برد و گفت: همه ساله با توجه به موضوع پیاده روی اربعین ما در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان اقداماتی را در برای آماده سازی زیرساخت ها انجام می دهیم که در مقایسه با سا لهای قبل از روند بهتر و مناسب تری برخوردار است.

وی افزود: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای که در حیطه وظایف ما است در بخش پایانه های مرزی نیز سعی و تلاشمان آن بود که در کنار سایر دستگاه های اجرایی و ستاد اربعین استان بتوانیم اقدامات خوبی را برای تسهیل سفر زائران را به انجام برسانیم.

بهرامی نیا از تکمیل پایانه های مرزی خوزستان به عنوان عمده ترین کار انجام شده توسط مجموعه متبوع خود نام برد و گفت: با فراهم شدن شرایط امور مربوط به زائران همچون گذرنامه، عبورشان از مرز به شکل آسان و روانی انجام می شود، با تکمیل محوطه پایانه شلمچه و افزودن هشت گیت به ۳۲ گیت قبلی (در مجموع ۴۰ گیت) این امور در هنگام پیک عبور زائران در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود.

وی افزود: براساس توافق انجام شده مسیر عبور جداگانه ای برای عبور اتباع خارجی از مرز شلمچه مهیا شد تا آنان بتوانند کارهای مربوط به خروج خود از مرز را به آسانی دنبال و انجام دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشارخ به راه اندازی مانیتورینگ پایانه شلمچه گفت: با انجام این کار پایش تصویری به صورت آن لاین قابل دریافت است و این موضوع در جهت برنامه ریزیها به ما کمک بسیار خوبی می کند زیرا دسترسی آسان دستگاههایی که به این تصاویر نیاز دارند را سبب می شود.

بهرامی نیا افزود: کار لاین بندی و سکوبندی پایانه مسافربری برون شهری در شلمچه انجام شده که بر این اساس مسافران به راحتی از روی تابلوهای نصب شده در سکوها می توانند مقاصد خود را یافته و ضمن سوار شدن به اتوبوس ها راهی شهرهایشان شوند، خوشبختانه این اقدام رضایتمندی مسافران را در پی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: خوشبختانه امسال تاکنون بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا پایان روز گذشته استخراج شده بیش از ۵۲ درصد از دو مرز شلمچه و چذابه از استان خوزستان عبور کرده اند و این نشان دهنده آن است که ما نسبت به مرز مهران با درصدی بیشتر به لحاظ تعداد زائران عبوری از مرزهای استان داشته ایم  .

بهرامی نیا افزود: مرز چذابه به لحاظ مسائل زیر ساختی قدری از شلمچه عقبت تر است اما کارهای بسیار خوبی نیز در آنجا انجام شده و تمام دستگاه ها اعم از آب، برق، راه و شهرسازی و غیره به موضوع فراهم سازی زیرساخت ها ورود کرده اند.

وی با اشاره به اقداماتی در جهت تهیه و نصب تابلوها، علائم و انجام خط کشی ها اظهار کرد: سایت ۱۴ هکتاری را در پایانه چذابه تحویل گرفتیم و در آنجا توانسته ایم هم شرایط خوبی را فراهم کنیم و هم استقرار شرکتهای مسافربری را با بهره گیری از تمام پتانسیل های استان در بخش مسافری داشته باشیم.

بهرامی نیا تصریح کرد: در پایانه چذابه که به طور ۱۰۰ درصد تکمیل  نشده اما به جهت خدمات رسانی به زائران در حال بهره برداری از آن هستیم و در آنجا نیز بحث لاین بندی و سکوبندی برای استقرار اتوبوس ها و سوار شدن زائران برای عزیمت به سمت شهرهایشان را به انجام رسانده ایم.

انتهای پیام/د

دوربین پلاک خوانی در محل ورودی پایانه مسافری نصب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.