امام جمعه خاش گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) سبب تقویت روحیه مبارزه طلبی و ایثارگری در امت اسلامی می‌شود.

زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) سبب تقویت روحیه مبارزه طلبی در امت اسلامی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خاش با گرامیداشت ایام اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران گرانقدر ایشان در صحرای کربلا اظهار داشت: احیا دین خدا و ادامه مسیر پیامبر اسلام (ص) از اهداف مهم قیام اباعبدالله (ع) بود.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) با قیام علیه ستم یزیدیان و شهادت خود به دنیا درس ایثار، فداکاری و تلاشی صادقانه برای دفاع از ارزش‌ها و زنده نگه داشتن دین دادند.

امام جمعه خاش افزود: امروزه دنیای اسلام از هر سو مورد تهدید واقع می‌شود و دلیل اصلی آن نبود اتحاد و همدلی و دور شدن از مسیر بزرگان دین و سرسپرده شدن برخی از سران کشور‌های اسلامی با جنایتکاران و ظالمان است.

وی همچنین با گرامیداشت مناسبت‌های هفته بر اهمیت کتاب خوانی، مطالعه و کمک به بالا بردن آگاهی در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در خطبه‌های این هفته گفت: حفظ وحدت، اخوت و برادری، پیروی از قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام (ص) سبب استحکام و ابهت امت اسلامی می‌شود.

مولوی محمد علی شهنوازی اظهار داشت: همه گرفتاری ها، ضعف و سستی مسلمانان ناشی از وجود اختلافات در جامعه اسلامی است بنابراین توصیه می‌شود همه اقشار جامعه بر تقویت عنصر وحدت تلاش کنند.

وی ادامه داد: رمز پیروزی و رسیدن به عزتمندی مسلمانان در همگرایی، اتحاد یکپارچه و انسجام است.

مولوی محمد دهقان خطیب این هفته نماز جمعه مسجد جامع الخلیل خاش نیز بر اهمیت پیروی از قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد و گفت: دور شدن از گناهان و معاصی با شناخت از خداوند متعال و پیروی از شریعت مقدس دین میسر است.

مولوی عبدالرحیم حسین پور خطیب این هفته مسجد جامع حنفاء اهل سنت شهرستان خاش نیز توکل به خداوند را از رمز‌های مهم برای رسیدن به موفقیت عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار