فعال محیط زیست و مدیرکل پیشین سازمان محیط زیست گفت: الیگودرز مهمترین قطب محیط زیستی لرستان است که ۲۸۰ هزار هکتار جنگل دارد، زیباترین آبشار‌های ایران در الیگودرز است، اما به راحتی آبش به نقاط دیگر منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمددرویش فعال محیط زیست و مدیرکل پیشین سازمان محیط زیست افزود: واقعا مردم نسبت به این ماجرا‌ها بی‌تفاوت هستند. نیاز است که کار رسانه‌ای جدی‌تری در لرستان اتفاق بیفتد. باید این ظرفیت‌سازی‌ها ادامه داشته باشد و در کنار گفتن چالش‌ها، فرصت‌های لرستان هم بیان شود.

وی با اشاره به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: استاندار لرستان دستور داده که تمام کارمندان شهر خرم‌آباد، سه‌شنبه‌ها از خودرو‌های خودشان استفاده نکنند. این دستور، یک دستور بی‌نظیری در کل کشور است و می‌تواند یک الگوی خوب باشد.

مردم لرستان یکی از مردمانی هستند که بسیار به محیط زیستشان علاقه دارند. این رگ غیرتشان در مورد محیط زیست را به شدت می‌توانیم حس کنیم و باید روی این نقاط قوت بیشتر کار کنیم.

مدارس طبیعت جایش در لرستان خالی است و برای این مردمی که اینقدر عاشق طبیعت هستند، باید به سرعت این مدارس تاسیس شود و به این سمت برویم که لرستان را با کاهش وابستگی معیشتی به منابع آب و خاکش به یک استان بهره‌مند تبدیل کنیم.

انتهای پیام/م

جای خالی مدرسه‌های طبیعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.