معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۸۰۸ نفر از مردم مناطق روستایی شهرستان سرباز در راستای طرح تحول نظام سلامت از خدمات رایگان دندانپزشکی این دانشکده بهره‌مند شدند.

بهره مندی ۸۰۸ نفر از مردم شهرستان سرباز از خدمات رایگان دندانپزشکی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر اظهار داشت: با استقرار کلینیک سیار در حوزه مرکز بهداشت شهرستان سرباز خدمات عادلانه و رایگان سطح ۲ دندانپزشکی به مردم این منطقه ارائه شد.

دادگر در خصوص اهمیت سلامت بهداشت دهان و دندان گفت: بیشتر مردم این منطقه مشکلاتی از قبیل: بیماری‌های دهان و دندان دارند که هدف از اجرای این طرح خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی بیان کرد: امیدواریم با ارائه خدمات بهداشتی مناسب شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان در سطح منطقه باشیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: در راستای برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در بخش دهان و دندان و افزایش ارائه خدمات، کلینیک سیار دندانپزشکی این دانشکده به مدت ۲ هفته در مناطق محروم شهرستان سرباز مستقر و خدمات مربوطه را ارائه کرد.

دکتر دادگر افزود: این کلینیک سیار در روستا‌های نسکند، پشامگ، رئیس آباد و کشاری شهرستان سرباز خدمات رایگان دندانپزشکی را به مردم این منطقه ارائه کرد.

وی افزود: همچنین مقرر شد این کلینیک سیار در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه‌های پرداختی، خدمات دندانپزشکی را به مردم شهرستان قصرقند نیز ارائه کند.

 سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت، ۴ بخش ۳ شهر ۱۱ دهستان و ۷۵۰ آبادی دارد و در ۵۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان ولقع شده است.

انتهای پیام/ع

ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی درشهرستان سرباز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار