مجید خدابخش گفت: وضع فعلی خوشایند نیست چرا که سهم پایین آذربایجان شرقی از صندوق توسعه ملی نشان می دهد گام هایی که برای توسعه استان برداشته شده، کند بوده است.

دریافتی از صندوق توسعه ملی زیبنده آذربایجان شرقی نیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخشاستاندار آذربایجان شرقی در نشست روند دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی افزود: در چهار سال گذشته باید حدود 400 میلیون دلار از این صندوق جذب می شد در حالی که تاکنون فقط حدود 128 میلیون دلار جذب شده است و این یعنی توسعه ای در استان اتفاق نیفتاده است.


وی با اشاره به اینکه 20 درصد درآمد نفتی کشور یعنی معادل 10 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز می شود گفت: توسعه استان منوط به استفاده از صندوق توسعه ملی است و این صندوق، ارز را به محلی اختصاص می دهد که صادرات داشته باشد.


وی تاکید کرد: استفاده نکردن از این ظرفیت یعنی با توسعه فاصله داریم و در این راستا بانک ها ضمن فراگیری آموزش های لازم، باید ساز و کارهای خود را تغییر دهند و حتی ارزیابی آن ها باید براساس اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران و جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی باشد.


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و مدیر جذب سرمایه گذاری استان هم در این نشست گفت: در 4 سال گذشته در حوزه نفت و گاز از مجموع 25 طرح با برآورد اعتباری افزون بر 537 میلیون دلا ، 11 مورد با نیاز مالی 105 میلیون دلار به بانک ها معرفی شده بود که فقط به 4 طرح اعتبار پرداخت شده است.


حسینی همچنین گفت: در حوزه صنعت و معدن هم 14 طرح با اعتباری افزون بر 148 هزار دلار برآورد شده بود و از 9 مورد معرفی شده به بانک با 83 میلیون دلار اعتبار لازم، فقط 4 طرح، اعتبار دریافت کرده است.


نماینده بانک صنعت و معدن هم گفت: این بانک در قالب طرح های صندوق توسعه ملی، 180 میلیون دلار برای 12 طرح مصوب کرده بود که تاکنون به 6 طرح با 67 میلیون دلار ، اعتبار پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ

20 درصد درآمد نفتی کشور یعنی معادل 10 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.