رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر خبر داد.

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم تفاهم نامه همکاری این صندوق با سازمان پژوهش های علمی ایران گفت: دستاوردهای صندوق در طی 4سال ماموریت دارد تا یک ایده را تا رسیدن به یک محصول تجاری حمایت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این مدت 2 هزار و 240 شرکت دانش بنیان از مجموع 3 هزار و 200 شرکت با صندوق تعامل خوب و قابل قبولی داشته اند و 17 هزار و 500 میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که از این میزان 915 میلیارد تومان پرداخت شده است و 800 میلیارد تومان نیز تعهد پرداخت برای اقساط وام های بعدی شرکت های دانش بنیان داریم.

رئیس صندوق نوآوری افزود: این شرکت ها در مجموع 70 شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده اند که 481 محصول ساخته و به بازار عرضه کرده اند و 47 خط تولید راه اندازی شده است.

سلطانی بیان کرد:مهم ترین حوزه های فعالیت شرکت های دانش بنیان فناوری زیستی و بعد از آن فناوری اطلاعات و ارتباطات است رواج یافتن فناوری های نوین در بخش خصوصی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی در خصوص تفاهم نامه امضا شده امروز با سازمان پژوهش ها گفت: صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی اخیرا اجازه تاسیس نوع خاصی از صندوق های پژوهش و فناوری را کسب کرده که صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر است که بر اساس این مجوز می تواند 49 درصد سرمایه این نوع از صندوق ها را تامین کند و بقیه را پژوهشگاه،دانشگاه یا وزارت خانه ها تامین کنند.

سلطانی عنوان کرد: سازمان پژوهش ها می تواند در تاسیس این صندوق ها پیش قدم باشد و در اینصورت برای اختراعاتی که در خود سازمان پتنت (سند ثبت اختراع) گرفته اند سرمایه گذاری و آنها را تجاری سازی کند.

رئیس صندوق نوآوری گفت: همچنین آمادگی داریم با همکاری مرکز رشد سازمان پژوهش های صنعتی نیز صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر تاسیس کنیم تا از شرکت های دانش بنیان شکل گرفته در این مرکز به طور ویژه حمایت شود.

انتهای پیام/

همکاری صندوق نوآوری شکوفایی با سازمان پژوهش ها در زمینه صندوق فناوری خطرپذیری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار