رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کاهش شیوع شپش بین دانش‌آموزان خوزستانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود صادقی، رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از مهم‌ترین را‌ه‌های پیشگیری، آموزش است که این کار از طریق مراقبین سلامت انجام می‌شود و خوشبختانه در سال‌های اخیر شیوع شپش بین دانش‌آموزان کاهش پیدا کرده است.


وی افزود: براساس دستورالعمل کشوری در خصوص تشخیص و کنترل بیماری پدیکلوز(شپش) هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی باید 3 بار بررسی شود. اگر در مدرسه‌ای مراقب سلامت حضور نداشته باشد برای بررسی بیشتر، دانش‌آموز به مراکز بهداشت ارجاع داده می‌شود و در صورتی ‌که تشخیص داده شود این دانش‌آموز به بیماری پدیکلوز مبتلا شده است تمام دانش‌آموزان آن کلاس معاینه می‌شوند.

رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اگر دیده شود که در 3 کلاس یک مدرسه دانش‌آموزانی وجود دارند که به این بیماری مبتلا هستند، دانش‌آموزان تمام مدرسه معاینه شده و در صورت مشاهده دانش‌آموز مبتلا، درمان آغاز می‌شود. در موارد بسیار حاد حتی به خانواده‌ها هم توصیه می‌شود که به مراکز بهداشت مراجعه کرده و در صورت لزوم درمان را آغاز کنند.

صادقی اظهار کرد: شیوع این بیماری در فصل سرما است و آموزش‌های ما نیز در وهله اول شامل ارتقا آگاهی دانش‌آموزان است و پس از آن برای مراقبان سلامت، فرهنگیان و والدین، دوره آموزشی تشخیص برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و


فصل سرما شایعترین فصل شپش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.