هیات بازرگانی و اقتصادی کشور عمان در سفر به بندرعباس، از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و مهم ترین بندر بازرگانی ایران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، "صالح الکلبانی" رییس اتاق بازرگانی استان الظاهره عمان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: به دلیل همجواری جغرافیایی و اشتراک فرهنگی و اقتصادی، روابط بین دو کشور ایران و عمان همواره احترام آمیز و دوستانه بوده است.

وی از بندر شهید رجایی به عنوان یک شهر بزرگ بندری و دریایی یاد کرد که برای توسعه آن پشتکار، انرژی و هزینه زیادی صرف شده است.

رییس اتاق بازرگانی استان الظاهره عمان افزود:  کشور عمان نیز همانند ایران طرح های بزرگی را برای توسعه زیرساخت های تجارت دریایی در دست اجرا دارد و مجموعه های بزرگ بندری در حال پاگرفتن است.

 کلبانی هدف از بازدید و سفر این هیات به بزرگترین بندر تجاری ایران را گسترش تجارت بین المللی و آشنایی فعالان بخش خصوصی این کشور با ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی  بیان کرد.

 هیات اقتصادی کشور عمان متشکل از ۱۵ نفر از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران استان الظاهره عمان با همراهی "عماد بن خمیس الشکیبی" مدیر دفتر اقتصادی کنسولگری کشور عمان در بندرعباس از پایانه ها و اسکله های تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، فله و نفتی بندر شهید رجایی و اراضی پسکرانه نگهداری کالا در این بندر دیدن کردند.

 بندر شهید رجایی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

 انتهای پیام/ف

فعالان اقتصادی کشور عمان از بندر شهید رجایی دیدن کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.