پرستار؛

تعداد ۱.۱درصدی پرستار به تخت در لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در حال حاضر تعداد پرستار به تخت از ۹ دهم درصد به ۱.۱ درصد در استان رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه قبل از طرح تحول (سال ۹۳) با وجود ۱۴۷۰ تخت فعال ضریب نسبت تعداد پرستار به تخت ۹ دهم درصد بوده است، اظهار کرد: در سه سال اخیر تعداد تخت‌های بیمارستانی استان افزایش داشته و به طور میانگین بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تخت اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از لحاظ تعداد پرستار به تخت به نورم کشوری نزدیک هستیم، افزود: به نسبت افزایش تعداد تخت، تعداد پرستاران نیز زیاد و به استاندارد نزدیک شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر تعداد پرستار به تخت از ۹ دهم درصد به ۱.۱ درصد در استان رسیده است.

آسترکی یادآورشد: با توجه به سایت‌های جدید مثل بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد نیاز به پرستار وجود دارد، اما در مابقی مراکز درمانی باید فراخوان داده شود.

وی با بیان اینکه در برخی سایت‌ها و مراکز درمانی باکس باز داریم، اما متقاضی نداریم، تصریح کرد: در شهرستان‌های ازنا، دورود و بروجرد متأسفانه نیرو‌های پرستار برای رفتن به برخی مناطق رغبت و استقبال ندارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: همچنین در برخی شهرستان‌ها نظیر پلدختر و کوهدشت عدم نیاز اعلام شده که ظرفیت نیروی جدید نداریم.

انتهای پیام/م

تعداد پرستار به تخت در لرستان ۱.۱ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.