مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:ادارات و نهاد‌های مازندران ۶ میلیارد تومان به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بدهکار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ادارات و نهاد‌ها ۶ میلیارد تومان به اوقاف بدهکار هستند، گفت:آموزش و پرورش و بانک‌ها بدهکاری زیادی به اوقاف دارند، ولی تصور می‌کنند که اوقاف سازمان خیریه است و نباید این مبالغ را پرداخت کنند.

وی افزود: زمانی که قضات حکم را صادر می‌کنند شاهد جو سازی‌های برخی از سازمان‌ها بر علیه اوقاف هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بزرگترین ورزشگاه ساری وقف است، گفت: براساس مسائل شرعی و قانونی حقوق موقوفه باید پرداخت شود که دستگاه‌ها باید به این مسائل توجه کنند.

حجت الاسلام حیدری افزود: هزار و ۳۶۱ امامزاده ۱۴ هزار موقوفه و ۱۸۴ هزار رقبه در استان مازندران وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از موقوفه‌های استان، مربوط به عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) است، گفت: امروزه بحث دارو و درمان یکی از مشکلات جامعه است که واقفان نیز در این حوزه ورود پیدا کردند.

حجت الاسلام حیدری یکی از نیات واقفان را خرید تجهیزات برای بیمارستان‌ها بیان کرد و افزود: امسال از محل اجرای نیات واقفان ۱۲۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) ساری هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با توجه به برپایی موکب حضرت علی اصغر (ع) در نعمانیه عراق گفت: ۱۰ تن برنج، بطری آب معدنی، پتو و ۱۱۰ میلیون تومان از محل اجرای واقفین برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در استان مازندران چهره‌های قرانی برجسته‌ای وجود دارند، افزود: باید به چهره‌های قرآنی توجه شود و این مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

مطالبات میلیاردی اوقاف مازندران از ادارات و نهاد‌های دولتی و خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
وقف ام پولی شده