کارشناس دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از وجود بیش از ۲۱ هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شبنم جهانشاد کارشناس دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور امروز در نشست هم اندیشی با کارشناسان توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح توانمندسازی فرایندی است که افراد از طریق آن کنترل بیشتری بر تصمیم گیری ها و فعالیت هایی که منجر به سلامتی می شود را دارند.

به گفته وی توانمندسازی معلولان از دو طریق حذف موانع فعالیت های آنها و همچنین افزایش توانایی، قابلیت معلولان و عاملیت آنهاست که بر اساس آخرین آمارها ۲۱ هزار و ۷۱۲ معلول ضایعه نخاعی در کشور داریم و آن دسته از معلولان ضایعه نخاعی که مشخصات آنها در بانک اطلاعات سازمان بهزیستی به صورت ماهیانه حق پرستاری می گیرند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی افراد داری آسیب نخاعی زیر ۵ سال در استان کرمانشاه، گفت: این طرح با وجود کارشناسان مجرب توانبخشی در کرمانشاه تاکنون به صورت موفقیت آمیز به اجرا درآمده است.

وی گفت: کرمانشاه جزو استان های برتر در اجرای طرح توانمندسازی معلولان است و این طرح شامل مناسب سازی منازل، آموزش به فرد معلولان و خانواده های آنها، اقدامات توانپزشکی و آماده سازی شغلی است طرح توانمندسازی معلولان در ۱۹ استان کشور اجرا می شود که در کرمانشاه به دلیل بدنه قوی کارشناسی اعتبارات بیشتری نسبت به سایر استان ها تعلق می گیرد.

انتهای پیام/ز


۲۱ هزار و ۷۱۲ معلول ضایعه نخاعی در کشور داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.