در حمله افراد مسلح ناشناس به ساختمان تلویزیون خصوصی شمشما در کابل، دو تن به شمول یک زن جان باخته و نزدیک به ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

حمله به تلویزیون شمشاد 22 کشته و زخمی بر جا گذاشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عابد احساس»، مدیر خبر تلویزیون شمشاد، لحظاتی پس از حملۀ مهاجمان به ساختمان تلویزیونی شمشاد گفت: اینگونه حملات صدای آزادی بیان را خفه نخواهد کرد و ما به تلاش خود برای رساندن اطلاعات به مردم ادامه خواهیم داد.

در حمله ای که صبح امروز  رُخ داد، ایتدا یک مهاجم انتحاری خود را در مقابل در ورودی ساختمان تلویزیون شمشاد منفجر کرد و  پس از آن مهاجمان داخل این ساختمان شدند.

بر اساس گزارش‌ها، حداقل دو مهاجم پس از انفجار نخستین داخل ساختمان این تلویزیون شدند.

آقای احساس گفت: «این یک حمله به رسانه ها و بر صدای مردم بود. این نخستین حمله نیست و امکان دارد آخرین حمله (بر رسانه‌ها) هم نخواهد باشد.»

وی افزود: «ما مقاومت داریم و بر تلاش‌های خود ادامه می دهیم. زخمیان این جا به شفاخانه آورده شده اند و هیچ کس نمی تواند صدای رسانه‌ها را خاموش کند.»

آقای احساس گفت که کارمندان تلویزیون شمشاد در دفترهای شان بودند که مهاجمانی که لباس پولیس به تن داشتند داخل ساختمان این رسانه شدند. 

او اظهار داشت: «آنان (حمله کننده‌ها) بمب های دستی را به سوی محافظان امنیتی تلویزیون پرتاب کردند.»

به گفتۀ او، یک تن از محافظان در این رویداد جان باخت و دیگران نیز زخم برداشتند.

آقای احساس همچنان گفت که حمله کننده‌ها نخست در بخش خبر این تلویزیون حمله کردند و هر کسی را که می‌دیدند بر او شلیک می‌کردند.

وی اظهار داشت که شمار زیادی از کارمندان این تلویزیون پس از حمله موفق به فرار شدند و شماری از آنان خودشان را از راه کلکین به بیرون پرتاب کردند.

احساس در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا پیش از این تهدیدی را دریافت کرده بودند گفت که تمام کارمندان رسانه‌ها در افغانستان زیر تهدید قرار دارند اما پیش از این حمله هشداری دریافت نکرده بودند.

در این رویداد دو تن به شمول یک زن جان باخته و نزدیک به ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار