آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که توافق برجام دو جانبه نیست گفت:آمریکا به دنبال مذاکره برای خلق برجام جدید است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله حسینی‌بوشهری ،نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نگاه عمومی و جدی در سطح بین‌الملل به بدعهدی، خیانت و مقید نبودن آمریکایی‌ها نسبت به‌قراردادهایشان وجود دارد و امید است جهانیان به این کارکرد آمریکایی‌ها توجه کنند و این توجه موجب انزوای آن‌ها شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در توصیه به دولتمردان شرق آسیا که گفته بود «روی اعتماد آمریکا کوچک‌ترین حسابی نمی‌شود باز کرد»، اظهار داشت: اگر کسی رفتار دولتمردان آمریکایی‌ها را خوب بشناسد، لازم است با همین لحن و ادبیات حرف بزند.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه توافق برجام، توافق دوجانبه نیست، بلکه بین‌المللی است، ولی با این حال آمریکا ارزشی برای آن قائل نیست و اعتنایی به آن نمی‌کند، افزود: از پیام‌هایی که آمریکایی‌ها می‌دهند، می‌توان فهمید که آن‌ها دنبال مذاکره جدید برای خلق برجام جدید هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه با اقدامات دولتمردان آمریکایی، هیچ اعتماد و اعتباری به سخنان آن‌ها نیست، که بخواهیم وارد گفت‌وگوی دیگری شویم، تأکید کرد: زمانی که انسان عملکرد و کارکردهای آمریکایی‌ها را می‌بیند و در جلوی چشم جهانیان گذاشته می‌شود، قطعاً به این نتیجه می‌رسد که این کشور قابل‌اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: عملکرد آمریکایی‌ها برای سایر دولت‌ها واضح است چون کشوری که برای توافق‌نامه بین‌المللی مانند برجام ارزشی قائل نیست و تعهدهای خود را نادیده می‌گیرد، آیا می‌توان به چنین کشوری در سایر مسائل اعتماد کرد چون هر توافقی صورت گیرد دوباره همین اتفاق خواهد افتاد.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نگاه عمومی و جدی در سطح بین‌الملل به بدعهدی، خیانت و مقید نبودن آمریکایی‌ها نسبت به‌قرار دادهایشان وجود دارد و امید است جهانیان به این کارکرد آمریکایی‌ها توجه کنند و این توجه موجب انزوای آن‌ها شود.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله حسینی بوشهری در مورد عملکرد آمریکا در برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار