از نظر حجمی حدود 40 درصد از داروهای دامپزشکی کشور در بخش انواع سموم و مواد تزریقی در استان سمنان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه از نظر حجمی حدود 40 درصد از داروهای دامپزشکی کشور در بخش انواع سموم، محلول‌ها، پودرها و مواد تزریقی در استان سمنان تولید می‌شود، گفت: دو واحد تولیدکننده کلسیم فسفات درصد بالایی از این محصول مورد نیاز کشور را در استان سمنان به تولید می‌رسانند و بسیاری از تولیدات این واحدها به کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

 

وی افزود : چند واحد داروسازی دامپزشکی استان سمنان دارای استانداردهای بین‌المللی هستند و یک شرکت داروسازی استان تحت لیسانس یک شرکت هلندی به تولید می‌پردازد.


سعیدی با بیان اینکه در سند توسعه پایدار استان سمنان به توسعه زیرساخت ها در حوزه دامپزشکی استان سمنان با توجه به ظرفیت ها توجه و تاکید ویژه شده، اضافه کرد: از سوی دامپزشکی استان سمنان نیز همراهی، حمایت و تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه با جدیت انجام می شود.

 

ایجاد یک آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی دارو در استان سمنان


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد یک آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی دارو در استان سمنان ، گفت: به دلیل مسایل اعتباری، هنوز اقدام های اولیه برای ایجاد این آزمایشگاه انجام نشده ولی امسال در دستور کار قرار دارد تا با وجود مصوبه قبلی، در استان اعتبار لازم برای تامین ساختمان این آزمایشگاه در شش ماه دوم 96 اقدام شود.


وی با تاکید بر اینکه هم اکنون آزمایشگاه همکار مرکز تشخیص کشور در بخش کنترل کیفی دارو در استان سمنان فعال است گفت : در استان واحد تولید واکسن‌های دامی وجود ندارد و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد چنین واحدی از برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان سمنان است.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد : میزان تولید داروهای استان در 6 ماهه نخست سال 96 به مقدار یک میلیون و 531 هزار و 523 لیتر داروی محلول، 726 کیلو و 227 گرم پودر، 22 میلیون عدد قرص و بلوس، 296 هزار و 840 سرنگ پماد، 2 میلیون و 816 هزار و 283 ویال داروی تزریقی و 187 میلیون و 50 هزار کیلوگرم آنزیمیت و 11 میلیون و 943 هزار کیلوگرم دی کلسیم فسفات بوده است.

 

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.