استاندار اصفهان گفت: باید تا یک هفته آینده ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و امکانات موجود در شهرستان‌ها احصاء و به استانداری اعلام گردد تا فهرست کاملی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم برای دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی نماییم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در اولین گردهمایی فرمانداران استان اظهار داشت: مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله اصفهان موضوع آب است و بسیاری از شهرستان‌های استان درگیر خشکسالی و کمبود آب هستند.

وی با بیان اینکه کشور در منطقه خشک قرار گرفته است؛ افزود: اصفهان در منطقه کویری واقع شده است و بیش از ۳۰ درصد خاک استان در این منطقه است و دیگر مناطق نیز اغلب خشک و با کاهش بارندگی در سال‌های اخیر روبرو بوده‌اند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید مدیریت کلان آب از سرچشمه زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی صورت می‌گرفت، اظهار داشت: این مدیریت دچار اختلالات قانونی در سطح کلان شده که باعث عدم سازمان‌دهی برداشت‌ها در این حوضه شده است.

وی افزود: در حال حاضر استان شرایط مناسبی را در این خصوص ندارد و علیرغم تلاش‌های دکتر زرگرپور که از متخصصان آب کشور بشمار می‌روند مسئله آب به یک مشکل بحرانی در منطقه تبدیل شده است و رفع این مشکل تلاش بیشتر فرمانداران و مسئولان استان را می‌طلبد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه عمده مشکلات اصفهان، آب و مسائل زیست‌محیطی است، افزود: بخشی از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از جانمایی نادرست برخی صنایع و تمرکز در این استان و شهر اصفهان است که زمینه خشکسالی و ایجاد گردوغبار را در منطقه فراهم کرده است.

وی موضوع اشتغال را یکی از مسائل جدی استان برشمرد و اظهار داشت: با وجود کارخانه‌ها و امکانات صنعتی فعال در اصفهان و اینکه ذهن مردم در بیرون از اصفهان، این استان را استانی برخوردار تصور می‌کنند ولی نرخ بیکاری در استان حداقل ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار اصفهان با اشاره به نیروی انسانی فعال و کوشا در اصفهان، دانشگاه‌های ممتاز با تولیدات علمی خوب و امکانات سیاحتی و گردشگری و دیگر سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها، افزود: با این شرایط بالا بودن ۲ درصد نرخ بیکاری اصفهان از میانگین کشور مطلوب نیست و این امر به بالا بودن بروکراسی اداری و کاغذبازی‌ها مرتبط است.

وی افزود: اگر این روند ادامه یابد استاندار، فرماندار و مدیران مسئول هستند چرا که مسئولان ایجادکننده بروکراسی و توسعه دهنده آن هستند.

مهرعلیزاده بر جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرد و افزود: امکانات زیادی در اصفهان وجود دارد و اگر نمی‌توانیم این سرمایه‌ها را جذب کنیم به عملکرد مسئولان باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه اغلب مسئولان همرزم شهدا و ایثارگران بوده‌اند، افزود: اکنون که از آن قافله نورانی باز مانده‌ایم باید تلاش کنیم و با هدایت و جذب سرمایه‌گذاران، حامی و سرباز سرمایه‌گذار باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به ۳۸ سال سابقه فعالیت در بعد از انقلاب اسلامی؛ اظهار داشت: اگر در این مرحله از انقلاب سرمایه‌گذاران جذب نشوند و مدیران کم‌کاری کنند و سرمایه‌گذاری صورت نپذیرد آینده روشنی نخواهیم داشت.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که وضع اقتصادی کشور روز به روز ضعیف‌تر شود و اگر تدبیری اندیشیده نشود خدای‌ناکرده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: اگر به منابع داخلی استان و مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اتکا نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد لذا یکی راه‌های اصلی این است که با سعه صدر و دید وسیع‌تر به مسائل نگاه کنیم و برآورد مناسبی از میزان سرمایه‌گذاران در شهرستان‌ها داشته باشیم.

استاندار اصفهان خواستار برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری در داخل شهرستان‌ها با حضور سرمایه‌گذاران و فعلان اقتصادی شهرستان و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها شد و افزود: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال نیازمند اقدامات عملیاتی یعنی عمل، تولید و اشتغال است و بایستی از مرحله حرف و شعار خارج شویم.

وی اظهار داشت: از فرمانداران انتظار دارم که بر روی منابع داخلی شهرستان و سرمایه‌گذاران متمرکز شوند و در جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند.

مهرعلیزاده افزود: باید تا یک هفته آینده ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و امکانات موجود در شهرستان‌ها احصاء و به استانداری اعلام گردد تا فهرست کاملی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم برای دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی نماییم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: مدیریت استان آماده تفویض اختیار در راستای کاهش بروکراسی اداری به فرمانداران می‌باشد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری گردهمایی فرمانداران استان  اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.