مدیرعامل شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان از انتخاب شهرستان دزفول برای به عنوان پایلوت کشت 17 رقم بذر ذرت جدید برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نهاوندی نژاد، مدیرعامل شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان گفت: شرکت توسعه کشت ذرت استان خوزستان با همکاری انجمن بذر فرانسه 17 رقم بذر جدید ذرت را انتخاب و به صورت آزمایشی در مزرعه ای در دزفول کشت کرد تا پس از برداشت و بررسی نتیجه عملکرد، رقم مناسب برای کشت در استان خوزستان انتخاب شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا شده و رقم های بذر جدید فرانسوی در دزفول و مرودشت شیراز متناسب با وضعیت آب و هوایی این شهرها کشت شده تصریح کرد: رقم بذرهای جدید در دزفول در سطح نیم هکتار از مزارع کشاورزی صفی آباد کشت شده و تا 20 روز آینده محصول آن ها برای بررسی از نظر کمی و کیفی برداشت می گردد.

نهاوندی نژاد با بیان اینکه با برداشت این محصولات نتایج حاصل از کشت این ارقام بذر فرانسوی مشخص خواهد شد اذعان داشت: وضعیت ظاهری ارقام کشت شده ذرت در دزفول بهتر از بذرهای موجود می باشد، ولی نتایج قطعی بعد از برداشت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.