روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به بررسی باز شدن درهای گفتگو میان عربستان سعودی و اسرائیل پرداخت.

اسرائیل و عربستان؛ متحدان جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی تحت عنوان "اسرائیل و عربستان؛ متحدان جدید" نوشت: خاورمیانه به شدت در حال تغییر است و در این میان، مهمترین تغییری که صورت گرفته، باز شدن درهای گفتگو میان عربستان و اسرائیل است.

البته گشایش در روابط اسرائیل و عربستان یک شبه به دست نیامده است. تل‌آویو و ریاض دیدگاهها و دشمنان مشترکی دارند و گزارش‌های زیادی در سالهای اخیر از روابط پنهانی آنها به بیرون درز کرده است.

چندی پیش یک گزارش مدعی شد عربستان آزمایش‌هایی را با هدف از کار انداختن سامانه‌های دفاع موشکی ایران انجام داده تا راه را برای حمله هوایی اسرائیل به این کشور هموار کند.

خبر سفر محرمانه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به اسرائیل در ماه سپتامبر نیز نشان داد که نیاز این دو به برقراری روابط قوی‌تر با یکدیگر در حال افزایش است.

خاورمیانه اکنون به یک توازن قدرت جدید نیاز دارد و اگر اسرائیل بتواند خود را به کشورهای عرب سُنی نزدیک کند، هم از انزوای سیاسی خارج می‌شود و هم به لحاظ اقتصادی می‌تواند نفت را با قیمت پایین‌تری خریداری کند.

با این حال، توانمندی موشکی ایران، نزدیک شدن روابط این کشور با ترکیه، آینده سوریه و اینکه عراق در کدام سوی این صف‌بندی جدید در خاورمیانه قرار گیرد، نگرانی‌هایی را در این خصوص ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/

 

باز شدن درهای گفتگو میان عربستان سعودی و اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
آل سعود و صهیونیست ها با هم یکی بودند و یکی هستند . این چیز جدیدی نیست .
آخرین اخبار