رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهر اصفهان گفت: قطعاً هر مقدار فرهنگ حسینی توسعه پیدا کند باید ابزار متناسب با این فرهنگ نیز تهیه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رضا اخروی امروز در نشست خبری پیرامون اجتماع اربعین حسینی عزاداران در میدان امام علی(ع) اظهار کرد: انقلاب از فرهنگ عاشورای حسینی شکل گرفته است و این فرهنگ بعد از انقلاب رشد خوبی داشته و ابعاد مختلفی به نمایش گذاشته است.

وی افزود: قطعاً هر مقدار این فرهنگ توسعه پیدا کند باید ابزار متناسب با این فرهنگ نیز تهیه شود، در سال‌های گذشته این مقدار جمعیت در مراسم اربعین اصفهان حضور نداشت اما پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده جمعیت بیشتر و بیشتر شود چرا که این مراسم یک مراسم چند بعدی است.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهر اصفهان گفت: روابط عمومی، تدارکات و فرهنگی بخش‌های مختلف ستاد اربعین هستند، هر چند هر چقدر ما کار کنیم آخر کم کار کردیم، ما جاماندگان قافله هستیم و امیدواریم با برگزاری این مراسم همراه زائران جاده نجف کربلا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم از ساعت 10 صبح با تلاوت قرآن آغاز سپس دعای اربعین خوانده می‌شود در ادامه پس از مداحی سخنرانی حجت‌الاسلام احمد محمودی امام‌جمعه ملک‌شهر است و نهایتاً با پذیرایی ناهار به خاتمه می‌انجامد، سعی شده مراسم به صورت خلاصه انجام شود.

اخروی عنوان کرد: قبل از ساعت 10 هیأت‌ها می‌توانند در میدان عزاداری کنند و پس از آغاز مراسم در میدان امام علی به اجرای مراسم می‌پردازند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.