بندر قشم با 8 میلیون و مسافر و بندر سیر با صفر مسافران به ترتیب بیشترین و کم ترین مسافران دریایی را جابه جا کرده اند.

قشم صدرنشین جابجایی دریایی شد / کاهش ۲ درصدی سفر به بنادر کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۱۱ میلیون و ۲۹۶ هزار نفر با استفاده از طریق بنادر کشور جابه جا شده اند که نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش آمار ورودی بنادر کشور در ۷ ماهه ابتدای سال ۹۶ بیش از ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار نفر و آمار خروجی بنادر کشور در این بازه ۵ میلیون و ۶۵۸ هزار نفر است که بر اساس آن آمار خروجی از بنادر ۲۰ هزار نفر بیش از ورودی‌ها است.


بر این اساس کل آمار ورود و خروج شناور‌ها از ابتدای فروردین ۹۶ تا پایان مهر همین سال، ۵۸.۶۴۳ هزار نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قشم صدرنشین جابجایی دریایی شد / کاهش ۲ درصدی سفر به بنادر کشور

گفتنی است در بین بنادر کشور، بندر قشم رتبه نخست جابه جایی را با ۸ میلیون و ۲۲۷ هزار کسب کرده است.این میزان جابه جایی نسبت به ۷ ماهه نخست سال گذشته با کاهش حجم مسافری روبرو بوده است.


لازم به ذکراست که بعد از بندر قشم بندر شهید حقانی و کیش در جایگاه بعدی جابه جایی مسافر قرار دارند.

هیچ  مسافری به بندر سیر نرفته است

براساس این گزارش بندر سیر تا به امروز هیچ مسافری را جابه جا نکرده و بندر چابهار با ۱۶۱ جابه جایی و عسولیه با ۲۲۱ جابه جایی کم‌ترین میزان مسافر را تا به این ماه داشته اند.

از حیث تغییر میزان مسافر در بنادر با آمار جابجایی بالای هزار مسافر، بندر خرمشهر با افزایش ۲۵ درصدی بیشترین و بندر بوشهر با کاهش ۲۵ درصدی بیشترین میزان کاهش جابجایی مسافر را داشته اند.

از حیث تعداد شناور‌های مسافری، کل شناور‌های ورودی به بنادر کشور در ۷ ماه ابتدای ۹۶ به میزان ۲۹.۳۲۴ بوده و شناور‌های خروجی نیز به میزان ۲۹.۳۱۹ ثبت شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار