مقامات مالزی مدعی شدند فیلمی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک مقام سفارت کره شمالی و یک مدیر هواپیمایی این کشور با مظنونان قتل «کیم جونگ نام» دیدار کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «کیم جونگ نام»، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، مدعی شده است فیلمی را دریافت کرده که در فرودگاه کوالالامپور، محل وقوع جنایت، بوسیله دوربین‌های امنیتی ضبط شده و در آن مشخص می‌شود یک مقام سفارت کره شمالی همراه با یک مدیر از ایرکوریو، هواپیمایی رسمی کره شمالی، اندکی پس از وقوع قتل با مظنونان این جنایت دیدار کردند.

دو زن، یکی اندونزیایی و دیگری اهل ویتنام، همراه با چهار مرد مظنون به قتل کیم جونگ نام هستند. بر اساس اتهام‌ها، این دو زن ۱۳ فوریه، با استفاده از عامل اعصاب موجب کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی شدند. وکلای مدافع این دو زن مدعی شدند آن‌ها تصور می‌کردند در یک برنامه دوربین مخفی شرکت کرده اند. چهار مظنون دیگر نیز با کمک دوربین‌های مداربسته فرودگاه شناسایی و بازداشت شدند که پیش از قتل کیم جونگ نام، با دو زن قاتل گفتگو کرده بودند. هویت این مظنونان هنوز اعلام نشده است؛ اما همگی اهل کره شمالی هستند.

دادگاه رسیدگی به پرونده این قتل مدعی شده است در فیلم جدیدی که به دست آورده، ۳ نفر از مظنونان مشاهده می‌شوند که یک ساعت پس از قتل با یک مقام سفارت کره شمالی و یک مدیر از ایر کوریو در فرودگاه دیدار کردند. هویت دو مقام کره شمالی فاش نشده است.

کره جنوبی و آمریکا تاکید دارند پیونگ یانگ در پشت پرده قتل «کیم جونگ نام» قرار دارد؛ اما کره شمالی بار‌ها این ادعا را تکذیب کرده است.

 

انتهای پیام/

ادعای مالزی درباره دیدار یک مقام  کره شمالی با مظنونان قتل «کیم جونگ نام»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار