67 درصد جمعیت استان اردبیل یعنی بالغ بر هشتصد هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید خلیل‌اللهی مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل در نشست با فرماندار بیله‌سوار اظهار کرد: 67 درصد جمعیت استان اردبیل یعنی بالغ بر هشتصد هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: درآمد بیمه سلامت در استان اردبیل سی میلیارد تومان است و هزینه‌های سالانه نیز 260میلیارد تومان که هر سال نزدیک به ٢٣٠ میلیارد تومان از بودجه ملى براى هزینه درمانى بیمه‌شدگان استان جذب می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود هزار و 400نفر از بیمه‌شدگان در استان دارای بیماری خاص هستند تصریح کرد: با وجود همه تنگناهای اعتباری، بیمه سلامت همه هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این استان را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: افراد فاقد بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های بیمه سلامت در سطح استان و انجام کارهای ثبت‌نام در کمترین زمان  دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند. 
خلیل‌اللهی افزود: حدود 460هزار نفر از جمعیت شهرستان که در مناطق روستایی استان قرار دارند عضو بیمه سلامت هستند و این اداره در ارزیابی عملکرد در سطح کشوری و استانی دارای رتبه ممتاز و پیشتاز سایر ادارات  بوده است.

 

انتهای پیام/ع

هزار و 400نفر از بیمه‌شدگان در استان اردبیل دارای بیماری خاص هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.