مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: برداشت کنجد از مزارع شهرستان دشتستان آغاز شد.

برداشت کنجد از مزارع شهرستان دشتستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،منصور نوذری صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کنجد شهرستان دشتستان اظهار داشت: برداشت کنجد در سطح ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دشتستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۷۰۰ تن کنجد از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اضافه کرد: کشت کنجد در دشتستان از اوایل تیرماه آغاز و برداشت آن از اواخر مهرماه شروع می‌شود.

نوذری اظهار داشت: عمده سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دشتستان مناطق ارم، بوشکان، بخش مرکزی و تا حدودی در مناطق آب‌پخش و شبانکاره است و متوسط عملکرد کنجد در هر هکتار در این شهرستان یک تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان بیان کرد: بیشتر مصرف کنجد در شهرستان دشتستان در ارده سازی و بخشی از آن نیز به صورت روغن برای مصارف غذایی و دارویی مورد استفاه قرار می‌گیرد.

وی گفت: غالب رقم کنجد کشت شده در این شهرستان، دشتستان ۲ است که این رقم توسط مرکز تحقیقیات کشاورزی استان بوشهر به ثبت رسیده و در خیلی از مناطق کشور، این رقم به دلیل مقاوم بودن و تولید مطلوب مورد کشت قرار می‌گیرد.

نوذری افزود: یکی از ویژگی‌های بارز کشت‌زار‌های کنجد در شهرستان دشتستان استفاده از آبیاری نوین است، به طوری که بالغ بر ۷۰ درصد مزارع کنجد منطقه با روش‌های تحت فشار، آبیاری می‌شود که تأثیر زیادی در صرفه جویی آب دارد.

انتهای پیام/ز

برداشت کنجد از مزارع شهرستان دشتستان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.