ایستگاه سیار صدورکارت ملی هوشمند در بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباسفرزاد افشاری نژاد مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت :ایستگاه سیار صدورکارت ملی هوشمند با نام شهید محمد قاسمی به بهره برداری رسید.

 وی افزود:این ایستگاه سیار به افرادی که به دلیل داشتن مشکلات جسمی و حرکتی قادر به حضور در مراکز صدور کارت ملی هوشمند نیستند و همچنین مراکزی مانند خانه سالمندان و زندان ها خدمت رسانی می کند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: افرادی که تاکنون کارت ملی هوشمند دریافت نکردند تا پایان سال مهلت دارند برای دریافت این کارت نام نویسی کنند.

  فرزاد افشاری نژاد افزود:پس از پایان مهلت اعلام شده خدمات دستگاه های خدمت رسان به افراد بدون کارت ملی هوشمند با محدودیت روبرو می شود.

وی گفت: امسال متقاضیان پس از نام نویسی دوهفته تا یک ماه کارت ملی هوشمند خود را دریافت می کنند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود :پیش از این مدت زمان انتظار دریافت کارت ملی هوشمند بین 3 تا 5 ماه بود.

فرزاد افشاری نژاد گفت: اکنون علاوه بر 14 اداره شهرستانی ثبت احوال هرمزگان ، 30 دفتر پیشخوان ثبت احوال و‌ 20 دفتر پستی نیز آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود:افراد متقاضی می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.ncr.ir با هزینه ای کمتر نام نویسی کنند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت:هزینه تمام شده نام نویسی و دریافت کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان و پست 31 هزار تومان است.

فرزاد افشاری نژاد افزود : هرمزگانی ها می توانند با شماره گیری ستاره 4 ستاره 6090 مربع و ارسال آن از آخرین وضعیت کارت ملی خود در دفاتر پیشخوان دولتی با خبر شوند.

وی گفت:از ابتدای اجرای این طرح در سال 91 تاکنون بیش از ششصد هزار هرمزگانی کارت هوشمند ملی هوشمند دریافت کردند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت:در این طرح هر فرد با تابعیت ایرانی دارای یک کارت خواهد شد که علاوه بر ویژگی‌های ظاهری سنتی کارت‌های شناسایی، تراشه الکترونیکی نیز به همراه دارد و اطلاعات خاص فرد، بر روی آن تراشه نیز ثبت شده است. ‏

فرزاد افشاری نژاد افزود : فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و شناسایی و تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن‌تر، از مزایای کارت ملی هوشمند است.

وی افزود:بیش از یک میلیون و 250 هرمزگانی واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

انتهای پیام/ف

ایستگاه سیار صدورکارت ملی هوشمند در بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.