افشاگر عربستانی: برکناری متعب، زمینه‌سازی برای رسیدن محمد بن سلمان به تاج و تخت است

فعال سرشناس عربستانی علت برکناری وزیر گارد ملی این کشور را برداشتن آخرین مانع نظامی محمد بن سلمان برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی اعلام کرد.

افشاگر عربستانی: برکناری متعب، زمینه‌سازی برای رسیدن محمد بن سلمان به تاج و تخت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، مجتهد، توئیرنویس مشهور عربستانی، درباره برکناری متعب بن عبدالله، وزیر گارد ملی رژیم سعودی، گفت: از لحاظ سیاسی برکناری او یکی از مهمترین رخدادهایی است که اتفاق افتاده است. مجتهد افزود: پس از برکناری بن نایف، ولیعهد پیشین عربستان وادغام تمامی نیروهای مسلح در وزارت کشور زیر نظر مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی عربستان سعودی، از نیروهای مسلح چیزی غیر از گارد ملی که خارج از تسلط شاهزاده سعودی است، باقی نمانده است. پیش از آنکه بن سلمان از برکناری متعب طرفداری کند مقدمات ایجاد یک دستگاه بازجویی‌کننده را فراهم کرده بود و نام متعب در فهرست دستگاه‌های امنیتی قرار داشت تا به هرگونه رابطه اش نسبت به وفاداری با دستگاه سابق پایان دهد.

مجتهد افزود: این در حالی است که بن سلمان دستگاه‌های پشت پرده بازجویی کننده را پر از عناصر مصری و مزدوران «بلک واتر» کرده است؛ دستگاه‌هایی که مستقیما با بازداشت شدگان و بازجویی کنندگان هیچ ارتباطی ندارند.

این توئیترنویس مشهور عربستانی تصریح کرد: بن سلمان تلاش کرد متعب بن عبدالله را قانع کند تا از فرماندهی گارد ملی کناره گیری و یکی از فرزندانش را به این سمت منصوب کند؛ اما وی نپذیرفت و بی محابا درباره چنین تصمیمی به بن سلمان هشدار داد.

مجتهد در ادامه می افزاید: علت تمایل بن سلمان به برکناری متعب، برداشتن آخرین مانع نظامی در گارد ملی برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی است به گونه ای که با کناره گیری پدرش از قدرت راه برای او هموار می شود و وی رسما پادشاهی را در اختیار می گیرد.

این فعال سعودی در بخش دیگری از افشاگری‌اش درباره برکناری متعب افزود: به نظر می رسد این طرح تاکنون جواب داده است اما به خاطر حضور برخی از خاندان حاکمیت که همچنان تمایل به انتقام گرفتن و تغییر را دارند نمی توان با قاطعیت این موضوع را مطرح کرد و همگان منتظرند ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

مجتهد همچنین تصریح کرد: علت بازداشت شاهزادگان، وزرا و بازرگانان و در صدر آنان متعب بن عبدالله و ولید بن طلال تسلط بن سلمان بر بیشترین میزان پول و واریز آن ها به حساب های شخصی اش است. این در حالی است که مقامات رژیم سعودی اعلام کرده‌اند آن دسته از مقاماتی که در عربستان بازداشت شده اند به دلیل متهم شدن به فساد مصادره اموال می شوند.

 

انتهای پیام/

افشاگری مجتهد درباره دلایل برکناری وزیر گارد ملی عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار