سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی به اصابت یک فروند موشک بالستیک به فرودگاه «ملک خالد» در ریاض اذعان کرد.

عربستان سرانجام به اصابت موشک به فرودگاه «ملک خالد» اذعان کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل شبکه تلویزیونی المسیره یمن، سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی به اصابت یک فروند موشک بالستیک به فرودگاه «ملک خالد» در ریاض، پایتخت این کشور، اذعان کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرد این موشک به اطراف فرودگاه ملک خالد اصابت کرده است. مقامات رسمی عربستان سعودی در تعامل با این موفقیت نیروهای یمنی در هدف قرار دادن این فرودگاه دچار آشفتگی و سردرگمی شده‌اند. دوربین‌های این فرودگاه، پیش‌تر تصاویری از آتش‌سوزی داخل فرودگاه را منتشر کرده بودند.

نیروهای یمنی با یک فروند موشک بالستیک از نوع «برکان 2 اچ» فرودگاه بین المللی در ریاض را هدف قرار دادند. این حمله در چارچوب پاسخ نیروی موشکی یمن به جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفت. فرودگاه ملک خالد از مهم‌ترین فرودگاه‌های عربستان سعودی به شمار می آید و حدود 20 کیلومتر با ریاض فاصله دارد.

رسانه ها و شبکه های تلویزیونی سراسر جهان به شکلی بی سابقه خبر حمله موشکی به فرودگاه ملک خالد را پوشش دادند. این رسانه ها از پیشرفت توانمندی موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن سخن گفتند و تأکید کردند هر بار که موشک‌هایی توسط نیروهای یمنی مورد استفاده قرار می گیرد، فاصله ای دورتر را هدف قرار می دهد. رسانه‌های غربی همچنین، به تهدیدات اخیری که با حمله موشکی به ابوظبی به وجود آمده بود، اشاره کردند. بسیاری از این رسانه ها به پیامدهای اقتصادی این حمله موشکی پرداختند به ویژه اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، چشم انداز 2030 را در زمینه اقتصادی مطرح کرده و موجب امیدواری بسیاری از شرکت‌های خارجی شده بود.

 

انتهای پیام/

اذعان مقامات سعودی به اصابت موشک به فرودگاه ملک خالد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار