معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ گردشگر از کشور‌های آلمان و اتریش در قالب یک تور گردشگری به منظور بازدید از آثار دیدنی وارد این استان شدند.

ورود ۱۲ گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اظهار داشت: این گرشگران در نتیجه برگزاری یک تور گردشگری برای راهنمایان گردشگری کشور در سال گذشته وارد سیستان و بلوچستان شدند.

وی ادامه داد: اعضای این تور خارجی قرار است در مدت یک هفته حضور خود در سیستان و بلوچستان از آثار دیدنی کویر لوت، شهرستان زاهدان، کوه تفتان و چابهار دیدن کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۰ هزار گردشگر خارجی در ۶ ماهه نخست امسال وارد این استان شدند و از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دیدن کردند.

میرحسینی اظهار کرد: این گردشگران بیشتر از کشور‌های همسایه و اروپایی مانند آلمان، مجارستان، ایتالیا، اتریش، انگلیس، استرالیا و هلند وارد سیستان و بلوچستان شدند.

وی افزود: افزون بر جاذبه‌های کهن سیستان و بلوچستان، آداب و سنت‌های مردم این دیار نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و خاطره انگیز بود.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی، تجاری و سلامت سه رکن گردشگری در سیستان و بلوچستان است، یاد آور شد: سال گذشته نیز نزدیک به ۷۰۰ هزار مسافر خارجی وارد این استان شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: افزایش حضور گردشگر از کشور‌های خارجی به ویژه اروپایی به این استان به علت جریان سازی ۲ سال گذشته در برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در کشور‌های عمان، آلمان و روسیه است.

میرحسینی ادامه داد: در نیمه دوم امسال نیز قرار است این دستگاه فرهنگی سه جشنواره گردشگری در آلمان، روسیه، اسپانیا و عمان با هدف ارائه بسته‌های معرفی سیستان و بلوچستان و مذاکره با تور‌ها و گروه‌های گردشگری این کشور‌ها برگزار کند تا چهره واقعی این استان هر چه بیشتر به جهانیان معرفی شود.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صد‌ها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان‌های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازار‌های متعدد با کالا‌های داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان‌های گردشگر پذیر کشور است.

مرز‌های طولانی زمینی و دریایی در کنار سد‌ها و رودخانه‌های متعدد، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام /ع

حضور گردشگران خارجی به سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار