رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:طی یک سال گذشته، تاکنون موردی از مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در جنوب کرمان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در همایش منطقه ای عفونت های حاد تنفسی با اولویت آنفلوانزا که در جیرفت گفت: رسالت سازمانی ما حفظ امنیت بهداشتی و درمانی مردم است با این ذهنیت کارها را بهتر می توانیم پیش ببریم.

وی افزود: بیماریهای واگیر در طول تاریخ باعث مرگ و میر در جامعه انسانی شده اند که یکی از این بیماریها آنفلوآنزا است که با توجه به این سابقه نگرانی هایی در مردم ایجاد می کند.

قاسم زاده با بیان اینکه اگر ویروس آنفلوآنزا وارد شود و موارد ایمنی رعایت نشود، باعث مرگ و میر می شود، تصریح کرد: توسط کارشناسان بهداشتی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اقدامات خوبی انجام شده است و در صورت مشاهده موارد مشکوک با آمادگی کامل اقدامات لازم اعمال می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در نمونه گیری هایی که طی سالهای گذشته داشته ایم موارد مثبت وجود داشته اما تاکنون موردی از مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در جنوب کرمان گزارش نشده است.

همچنین مسعود مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت : بیشتر عملکرد در این راستا آموزش و حساس سازی است و تیم های سلامت شبانه روزی کار می کنند و در صورت مشاهده مرگ مشکوک پرندگان گزارشها ثانیه ای ارسال می شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف در پیشگییری برای ما خیلی مهم است، افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی برای گروه هدف، تشکیل کمیته دانشگاهی و زیرکمیته های علمی و اجرایی، هماهنگی برون بخشی و جلب حمایت های منطقه ای و فرا منطقه ای در راستای اهداف برنامه بویژه با استانداری و فرمانداری های شهرستان های تابعه، سازمان دامپزشکی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سایر سازمانهای مرتبط از جمله اقدامات انجام شده است.

مطهری با اشاره به طراحی و اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی( عمومی و تخصصی) به گروه های هدف برنامه و عموم مردم اظهار کرد: تهیه و تدوین و تکثیر و توزیع متون آموزشی مورد نیاز، گزارش گیری و گزارش دهی، تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات، بازدید از بیمارستانهای تابعه توسط کارشناس ارشد مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و همکاری با اداره کل دامپزشکی در معدوم سازی پرندگان و سمپاشی تا شعاع یک هزار متری از کانون آلوده و آموزش خانه به خانه از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان های حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همکاران بهداشت تلاش می کنند و از بهترین لحظات زندگی خود وقت می گذارند نیاز است با توجه به موقعیت منطقه جنوب کرمان وزارت بهداشت بیشتر به این منطقه توجه داشته باشد و ما را با استانهای استانهای شمال کشور مقایسه نکند.

همایش منطقه ای عفونت های حاد تنفسی با اولویت آنفلوانزا، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، معاون بهداشتی، مدیرکل دامپزشکی جنوب، مدیران شبکه بهداشت جنوب، رؤسای بیمارستان های جنوب و همچنین حضور کارشناسان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، سیرجان، هرمزگان و بم در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ی

همایش منطقه ای عفونت های حاد تنفسی با اولویت آنفلوانزا که در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار